Ministerul Justitiei propune înregistrarea electronica a comerciantilor, pentru a elimina din cheltuielile si timpul pierdut de acestia.
Pentru a se înregistra la Registrul Comertului, o firma are de asteptat câteva saptamâni si de dat câteva sute de euro. Vicepresedintele Consiliului National al Întreprinderilor Private Mici si Mijlocii România (CNIPMMR), Florea Pîrvu, considera ca „una dintre cauzele principale pentru care investitorii ocolesc România este birocratia pentru a se înregistra ca si societate comerciala. Imaginati-va un comerciant care are o mica afacere, unde lucreaza el cu familia: el trebuie sa-si angajeze un om în mod special doar pentru treaba asta si sa dureze doua-trei saptamâni, chiar o luna, ca sa-si înregistreze o societate comerciala“.
Ministerul Justitiei a venit de curând cu o solutie: înregistrarea electronica a comerciantilor în Registrul Comertului. Concret, ministerul propune exceptarea cererilor de înmatriculare/înregistrare de mentiuni si de aplicare a timbrului judiciar pe cerere. Se cauta o solutie de încasare a contravalorii acestui timbru. „Daca acest sistem este protejat informational, el elimina foarte multe verigi intermediare care necesita timp, ciubucuri, chiar angajati. Acest sistem nu face decât sa usureze munca noastra, a agentilor economici si, mai mult, va înlesni venirea investitorilor în România“, a adaugat Florea Pîrvu, citat de The Money Channel.
În prezent exista un sistem de înregistrare electronica, dar nu poate fi folosit. Cererile de înmatriculare/înregistrare a mentiunilor în Registrul Comertului nu se pot transmite pe cale electronica, deoarece procedura de aplicare a timbrului judiciar nu poate fi certificata.