Parcul Industrial "creste" cu 5,8 milioane de euro. Banii provin din fonduri europene nerambursabile si o contributie de 10% a Consiliului Judetean (CJ) Dolj si sunt de-stinati reabilitarii unor cladiri administrative si hale industriale, amenajarii unor parcari si drumuri si construirii unui imobil ce va adaposti un incubator de afaceri.

Scopul declarat al proiectului intitulat "Incubatorul de afaceri Craiova", finantat in cadrul Programului PHARE 2006 Dezvoltarea infrastructurii regionale, este sa atraga firme si afaceri, astfel incat sa se creeze noi locuri de munca, sa genereze venituri bugetare si urmeaza sa fie incheiat in luna ianuarie 2010.
Intreprinderile mici si mijlocii, segmentul-tinta al proiectului, pot beneficia de facilitati daca aleg sa isi desfasoare activitatea in cadrul Parcului Industrial. "Avem in portofoliu firme care voiau sa vina la noi. Practic, le punem la dispozitie tot ce au nevoie pentru a-si desfasura activitatea. Ne obligam sa le aducem utilitatile pana la poarta fabricii, ei platesc ceea ce consuma si o redeventa catre Parcul Industrial", a explicat Ion Prioteasa, presedintele CJ Dolj. Potrivit administratorului unic Parc Industrial SA Craiova, Marin Nicoli, societatile care isi desfasoara activitatea in interiorul acestuia platesc o chirie pe teren de cinci centi pe metrul patrat.

Terenuri pentru furnizorii Ford

Potrivit lui Nicoli, in prezent, Parcul Industrial este complet ocupat in ceea ce priveste cladirile si in proportie de 80% in ceea ce priveste terenurile. "Avem 60 de cereri care astea-pta sa fie onorate, insa ne confruntam cu o lipsa de teren", a declarat Nicoli. Administratorul Parcului Industrial a adaugat ca mai multe firme furnizoare pentru fabrica Ford asteapta sa primeasca teren, fiind vorba de un necesar de aproximativ 59 de hectare. "Exista un interes foarte mare pentru Parcul Industrial, inclusiv din partea furnizorilor Ford, deoarece aici au toate utilitatile necesare, iar chiria porneste de la 5 centi/mp. Fiecare firma nu vrea decat de la cinci hectare in sus. Spre exemplu, EDI Distribution, care se va ocupa de transportul tuturor componentelor Ford, ne-a cerut opt hectare. Ne-a spus ca sub aceasta suprafata nici nu discuta", a completat Nicoli.
Intrebat cat crede ca mai sunt dispusi furnizorii Ford sa astepte punerea la dispozitie a suprafetelor, Nicoli a raspuns ca, "din punctul meu de vedere, momentul adevarului va fi atunci cand Ford va spune: 'Veniti!'. Eu cred ca in luna septembrie. Atunci, noi ar trebui sa le putem spune daca si in cat timp le putem pune la dispozitie terenul pe care ni l-au cerut", a spus administratorul Parcului Industrial.

Parcul Industrial vrea sa se extinda

Presedintele CJ Dolj a declarat ca ar fi nevoie de cel putin 15-20 de hectare de teren pentru extinderea Parcului Industrial, insa acest lucru depinde de fondurile care vor fi disponibile. "Putem lua teren de pe piata libera si mai avem un proiect de hotarare pentru opt hectare, un teren adiacent Parcului care apartine Ministerului de Interne, mai precis Jandarmeriei. Privind cele trei milioane de euro pe care ni le-a luat guvernul, am discutat cu juristii pentru a gasi o solutie sa recuperam acesti bani", a declarat Prioteasa.
Marin Nicoli a avansat si ideea unei asocieri public-private pentru rezolvarea problemei necesarului de teren. "Proprietarul intra in asociere public-privata cu Parcul Industrial, care pune terenul la dispozitia firmei, aceasta achita chiria si utilitatile si noi ii platim proprietarului o suma de bani lunar. Este o solutie avantajoasa pentru toate partile", a spus administratorul SC Parc Industrial SA.