Peste un an si jumatate ar trebui sa fie gata primul tronson al Centurii de Sud a Craiovei, cunoscuta drept "autostrada Fordului". Drumul va fi construit pe patru benzi, va avea doua parcari uriase pentru tirurile Ford si se va intinde de la DN 6 (inainte de Carcea) si pana la intersectia cu DN 65 - Craiova-Slatina.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ieri ca a semnat contractul de executie a lucrarilor pentru constructia centurii ocolitoare Craiova-Sud, cunoscuta si sub numele de "autostrada Fordului", pentru ca a fost prinsa in planurile companiei la solicitarea celor de la Ford. Este vorba doar de prima parte a centurii, cea de care are nevoie Ford, pentru a putea transporta catre Slatina-Bucuresti masinile ce vor fi fabricate la Craiova. Tronsonul scos la licitatie, in lungime de 6,28 kilometri, a fost castigat de asocierea intre italienii de la S.E.C.O.L. - Societa Edile Construzioni e Lavori S.p.A. si SECOL Romania SRL. Valoarea contractului de executie a celor 6,28 kilometri de drum este de 35,9 milioane de lei fara TVA (43,4 milioane de lei cu tot cu TVA), iar obiectivul investitional va fi finantat in proportie de 69,25% din bani europeni, prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR).

Traseul Centurii
de Sud a Craiovei

Potrivit CNADNR, "varianta de ocolire a Craiovei porneste din DN 6 km 21+850, inainte de localitatea Carcea, traseul fiind alcatuit din curbe cu raze cuprinse intre 1.000 si 1.150 de metri, corespunzatoare unei viteze de 100 de kilometri pe ora. Traseul proiectat ocoleste o zona nou-construita (cartierul Magnolia - n.r.) si se continua printr-un pasaj denivelat ce trece peste o cale ferata neelectrificata, Craiova - Slatina - Piatra Olt. Revenirea in DN 65 a variantei de ocolire a Craiovei se face in zona kilometrului 9+360, printr-o intersectie giratorie". Este asteptat si tronsonul al doilea al Centurii de Sud, care va porni de la Carcea si va intersecta drumul Craiova-Calafat, undeva la Braniste (Podari).

Cum va fi autostrada Fordului

"Drumul va avea o latime de 17 metri, plus un acostament de 1,5 metri de fiecare parte. Vor fi construite doua parcari imense pe la jumatatea traseului, fiecare avand 7.000 de metri patrati. Parcarile vor fi ca in Occident, dotate cu toate utilitatile, bai cu dusuri etc. Va fi o parcare pe dreapta, iar alta pe stanga si se vor construi pe suprafete mai mari decat cele doua parcari prevazute pe ruta Alexandria-Craiova, care vor avea 4.000 de metri patrati fiecare", spunea, in urma cu cateva luni, pentru GdS, seful Biroului Reabilitari Drumuri din cadrul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Craiova, Dumitru Palada.