Un Opel cu portiere care se deschid in sens opus nu va trece cu siguranta neobservat, dar de la o privire la un cec e cale lunga.

Ca dimensiuni Meriva se situeaza undeva intre Corsa si Astra (mai apropiata de ultima), asadar poti sa o incadrezi in categoria monovolumelor subcompacte si nu se va supara. Sasiul este unul cat se poate de clasic, cu punte fata MacPherson si punte spate semi-rigida, solutii comune monovolumelor din aceasta categorie. Acestea fiind spuse, ai toate motivele sa te astepti la un comportament rutier tipic masinilor in forma de bula, orientat spre confort, siguranta si cu teama de viteze mari si curbe stranse. Cum teoria rareori se potriveste cu practica, inginerii Opel au gasit de cuviinta sa inzestreze aceasta masina cu o suspensie surprinzator de rigida raportata la canoanele segmentului. Nu ii vom acorda inca sigla OPC lui Meriva, dar micutul monovolum se dovedeste foarte agreabil la condus pe portiuni in care frati de-ai lui prezinta un ruliu periculos. Problema e ca aceste talente dinamice vin cu un pret, pe care desigur il vei plati in confort. Cum soferii entuziasti rareori se apropie de un monovolum, nu stiu daca aceasta abordare este neaparat una care sa il avantajeze pe termen lung pe Meriva.
Propulsorul diesel de 1.7 l si 100 CP pastreaza problema generala a dieselelor Opel produse de Magna, fiind prea zgomotoase in prima jumatate a turometrului.

Cu interiorul cum stam?

Plansa de bord este una familiara, fiind preluata in proportie de 90% de pe compacta Astra. Desigur exista parti bune si parti rele: calitatea asamblarii este buna, in schimb consola centrala este prea aglomerata pentru a pune bazele unei bune ergonomii.
Spatiile de stocare au fost imprastiate cu generozitate, scaunele ce formeaza bancheta pot culisa fata/spate si se pot rabata dintr-o miscare, toate elemente la care te astepti de la un monovolum.

Si portierele?







Nu am uitat de portiere. Elementul central al strategiei de marketing Meriva se dovedeste foarte util in special pentru familiile cu copii mici, deschiderea inversa a portierei spate oferind posibilitatea parintilor de a isi supraveghea mai bine odraslele atunci cand intra in masina. In plus, montarea scaunului pentru copii este mult mai facila datorita deschiderii de 86 grade a usilor din spate. In cazul in care nu te incadrezi in categoria de mai sus, vei observa si cateva dezavantaje. Spre exemplu, daca parchezi foarte aproape de o alta masina, doi adulti de pe aceeasi parte nu vor putea cobori in acelasi timp pentru ca nu vor avea suficient loc sa inchida usile dupa ei. Meriva are insa probleme mai mari, actuala febra a reducerilor o aduc in concurenta directa cu monovolume reputate (Renault Scenic +685 euro si Citroen C4 Picasso -931 euro) pe care e destul de greu sa le concurezi, chiar si la adapostul unor usi destepte.