Munca la negru este un fenomen din ce in ce mai infloritor in orasul Constanta. Aceasta este concluzia pe care ar trebui sa o tragem in urma ultimelor rapoarte ale Inspectoratului Teritorial de Munca Constanta, care, in anul ce tocmai s-a incheiat, a efectuat 1983 de controale in vederea depistarii si stoparii acestui flagel. Desi controalele au fost lungi si dese, amenzile si atentionarile asemenea, ITM a descoperit ca in Portul Constanta majoritatea personalului lucreaza la negru, deoarece nu mai putin de aproximativ 3000 de persoane nu au contracte de munca. Dupa toate aparentele, inspectorii ITM isi cam consuma pixurile si hartia chitantierelor degeaba atunci cand aplica amenzi contraventionale angajatoriilor care au in dotare oameni fara forme legale de munca, din moment ce acestia cotizeaza la platirea amenzilor, dar continua sa foloseasca aceasta forma de munca, ilegala de altfel. Pentru formarea unei opinii despre ce se intampla in cadrul firmelor de shipping din Portul Constanta, trebuie spus ca din 300 de angajati, mai bine de 60% dintre acestia nu au forme legale de munca. Ultima gaselnita a angajatorilor, pentru a nu fi depistati, este intocmirea unui contract cadru pentru salahori, hamali, curieri si oamenii de serviciu, prin care este specificat faptul ca acestia muncesc numai doua o