Dupa ce tara noastra va adera la Uniunea Europeana, se asteapta ca numarul masinilor second hand din strainatate sa creasca spectaculos deoarece se elimina restrictiile de import.
In opinia importatorilor si a producatorilor autohtoni de automobile, acest lucru nu este ceva "de bine" intrucat isi vad afacerile in pericol. De aceea, reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) au cerut autoritatilor romane masuri care sa limiteze cresterea importurilor de masini second hand dupa integrare, invocand necesitatea protectiei mediului si siguranta in trafic. Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a dovedit deosebit de receptiv la doleantele reprezentantilor APIA, cu care a discutat despre impactul aderarii asupra pietei auto. ßi declaratia lui Vladescu vine sa incurajeze importatorii si producatorii. El a aratat ca "ministerele Finantelor si Mediului sunt preocupate de impactul pe care aderarea la UE il va avea asupra pietei auto si iau in calcul posibilitatea luarii unor masuri privind protectia mediului si siguranta conducatorilor auto". Marius Tudor, secretar general APIA, ne-a declarat ca Romania ar trebui sa ia masuri ca sa nu ajunga groapa de gunoi a Europei, asa cum s-a intamplat cu Polonia, care s-a confruntat cu importuri masive de masini second hand dupa aderare.
La randul sau, Vladescu a spus ca "dupa aderare importurile de masini second hand nu vor fi eliminate".
El considera ca este nevoie de "un set de reguli", asa cum s-a intamplat in unele tari din fostul bloc comunist care au aderat recent la UE. "Aceste state au reusit prin elaborarea unor acte normative sa protejeze mediul inconjurator si sa asigure siguranta conducatorilor auto", a explicat ministrul Finantelor. In prezent, masinile de import mai vechi de opt ani si cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in Romania.
Dupa aderare, orice masina din Uniunea Europeana va putea fi inmatriculata in Romania.