Zarva specifica sarbatorilor a inceput deja in marile magazine comerciale, care sunt pline ochi de la deschidere si pana la inchidere. Cererea mare din aceasta perioada, in special de produse specifice Sarbatorilor, ii face pe marii comercianti sa-si frece mainile de bucurie si sa mizeze pe vanzari cu 40-50% mai mari decat in alte perioade obisnuite din an. Printre produsele la mare cautare de Paste se numara vinul, cozonacii, ciocolata de Paste si preparatele de gastronomie traditionale, ca drob si stufat.

Vanzarile de produse cu iz de sezon, precum si cresterile inregistrate in cazul altor produse, ii indreptatesc pe marii comercianti sa estimeze vanzari cu peste 40% mai mari. Spre exemplu, Carrefour Romania se asteapta la cresteri cu aproximativ 50% a vanzarilor per ansamblu in aceasta perioada, dupa cum ne-a precizat Andreea Mihai, director de marketing al companiei de retail. Si hipermarketul Auchan estimeaza o crestere a vanzarilor cu aproape 40% in Saptamana Patimilor, potrivit reprezentantilor magazinului, citati de NewsIn si preluati de The Money Channel. Cele mai cautate produse vor fi cele specifice Sarbatorii Pascale, dupa cum au declarat comerciantii. Astfel, cele mai mari vanzari se inregistreaza in aceasta perioada la produse ca pasca, ouale, cozonacul, iepurasii de ciocolata, vinul, bauturile racoritoare si preparatele de gastronomie traditionale, ca drob si stufat, precum si la ingredientele necesare prepararii produselor traditionale.
Pe langa aceste produse specifice Pastelui, la mare cautare se afla si hainele, produsele de curatenie, precum micii si berea. Pentru ca Pastele coincide cu schimbarea vremii, romanii profita de ocazie si isi inoiesc garderoba cu haine din colectia primavara-vara. "In perioada de Paste, vanzarile la produsele textile sunt mai mari cu 20-25% fata de o perioada normala", a estimat Andreea Mihai. In ceea ce priveste produsele de curatenie, acestea inregistreaza in aceasta perioada cresteri mai mari in medie cu 25% fata de o perioada obisnuita, a adaugat Mihai. Cresteri mai mari au loc in cazul vanzarilor de mici, pe fondul gratarelor care se vor incinge dupa perioada postului. "In aceasta perioada, vanzarile la mici si pasta de mici sunt mai mari cu 30% fata de perioada anterioara", ne-a mai spus reprezentantul Carrefour. Pe de alta parte, fiind influentate de conditiile meteo, vanzarile de bere cresc de Paste cu aproximativ 17% fata de perioada anterioara, considera Mihai.

Vanzari de cinci ori mai mari la oua

"Cum era de asteptat, vanzarile de oua au crescut in ultima saptamana de cinci ori. Magazinul Auchan va incepe si comercializarea oualor gata vopsite, deoarece se pare ca tendinta consumatorului este sa cumpere produsele deja preparate, mai ales datorita lipsei de timp", au spus oficialii Auchan.