Doar 4% din populatia din mediul urban a renuntat la consumul de carne de pui dupa aparitia gripei aviare in Romania, se arata intr-un studiu realizat recent de firma de cercetare Daedalus Consulting.
In schimb, 54% dintre locuitorii din mediul urban nu si-au modificat deloc preferintele in ceea ce priveste cumpararea si consumul de carne de pui, in timp ce alti 30% nu si-au diminuat cumparaturile si consumul, insa au devenit mai atenti in alegerea producatorului.
Statisticile au fost facute si pe regiuni, astfel ca in Moldova impactul a fost mai mic, 68,1% din respondenti afirmand ca nu au fost influentati de criza aviara. In Banat si in Transilvania procentajul este de 63,6% si respectiv 62%. In Bucuresti, jumatate din populatie declara ca nu si-a schimbat obiceiurile de consum, 30% continua sa cumpere la fel, dar alege cu mai multa atentie producatorul, iar 6,2% a renuntat la consum.
Pentru consumatorii de la orase, principalele atribute care influenteaza alegerea produselor sunt termenul de garantie (88%), raportul calitate-pret (65%) si tipul de ambalaj (46%).
Cercetarea s-a bazat pe datele culese de la un esantion de 1.081 de respondenti cu varsta peste 21 ani, care locuiesc in mediul urban.