Demersurile facute in 1999 de Caile Ferate Romane in privinta demararii unui program de modernizare a vagoanelor de dormit, a vagoanelor-restaurant si a celor tip cuseta s-au materializat abia in 2001. Insa pretul mult prea mare pentru economia romaneasca al vagoanelor noi a descurajat CFR-ul. In ajutorul lor a venit un roman cu initiativa, Cornel Tabacaru. Acesta a descoperit faptul ca nemtii dispuneau de un numar mare de astfel de vagoane, recent modernizate.
In urma unui parteneriat intre CFR si Cornel Tabacaru, s-a putut demara in 2001 mult-ravnitul proiect de modernizare a celor trei tipuri de vagoane. Desi folosite de nemti, in cazul acestor vagoane nu se poate pune problema notiunii second hand. Acest lucru se datoreaza faptului ca valoarea unui vagon achizitionat din Germania reprezinta numai 30% din costul lui total, restul de 70% reprezentand reconditionarea sa de catre Uzinele Grivita. Cand vagonul este finalizat, modernizat, tehnic reactualizat, el primeste un numar de stas si practic devine vagon romanesc.
Un lucru important care a dus la sustinerea proiectului de modernizare este faptul ca statul subventioneaza transportul de pasageri. Cu toate acestea, singurul departament care in ultimii ani nu a beneficiat de acest suport financiar este cel pentru vagoanele de dormit. Referitor la posibilitatile de achizitionare a acestor vagoane, costul unuia nou este de aproximativ 1,5 milioane de euro, iar unul reconditionat si modernizat la Uzinele Grivita costa, la poarta fabricii, 330 de mii de euro, de cinci ori mai putin. Cu toate problemele financiare ivite, CFR-ul a reusit sa aduca pana in prezent 110 vagoane dintr-un necesar de aproximativ 200.
Noul vagon de dormit romanesc are facilitatile unuia occidental. De retinut este faptul ca aceste vagoane vor fi optime pe caile ferate internationale si dupa integrarea Romaniei in UE, reconditionarea lor fiind posibila si dupa 2007. Asta, si pentru ca boghiurile sunt construite pentru a rezista la o viteza de 200 km/h.

Clasicul vagon- restaurant

In traditia romanilor, vagonul-restaurant a existat din totdeauna si a avut un mare succes. Cu toate acestea, am avut parte si de un moment neinspirat in care specialisti din CFR au copiat sistemul de catering din Occident, eliminand serviciile de vagon-restaurant. Prima tara care a constatat ca noile servicii de catering nu sunt pe placul pasagerilor a fost Germania. Aceasta constatare a pus pe ganduri si Caile Ferate Romane, care au hotarat sa reinvie traditia vagonului-restaurant clasic, dar cu dotari ultramoderne. Si aici s-a procedat ca si in cazul vagoanelor de dormit. Au fost aduse din Germania vagoane-restaurant de ultima generatie, dotate cu cuptor cu microunde, cuptor electric, frigidere, masini de facut gheata, aparate de cafea, distribuitoare de sucuri, etc. Partea de interior, design si dotari de mobilier va fi facuta tot la Uzinele Grivita.
Datorita dotarilor tehnice moderne, mancarea va fi servita fierbinte, bauturile reci, si, ca o noutate, fiecare vagon este dotat cu televizor, initiativa proprie romanilor, in sensul ca vagoanele nemtesti nu aveau televizoare. Cei doi asociati si-au propus ca in 2006 sa aduca in jur de 20 de vagoane-restaurant, urmand ca in 2-3 ani sa completeze flotila de vagoane-restaurant care numara aproximativ 50 de bucati.
Pretul la care se ridica un vagon-restaurant nou este de 2,5 mil de euro, iar unul modernizat ajunge la 400.000 de euro, la poarta Uzinelor Grivita. Si vagoanele-cuseta beneficiaza de modernizare. Pentru a putea veni si in intampinarea calatorilor cu posibilitati reduse de plata, acestea au fost prevazute cu sase locuri de dormit pentru o cuseta, iar conditiile de confort si dotarile corespund standardelor internationale.