Calatoriile in strainatate au devenit o practica tot mai des intalnita in randul celor care dispun de o suma mare de bani pe care doresc sa o cheltuie pe lucruri personale sau pe cadouri pentru cei dragi. Din acest motiv cumparaturile din magazinele de lux, si nu numai, situate in statele europene sau de ce nu, chiar de peste ocean, au inceput sa devina o practica tot mai populara pentru un segment in crestere de turisti romani. Odata cu trecerea timpului si direct proportional cu cresterea veniturilor si a pretentiilor privind calitatea produselor achizitionate s-au diversificat si destinatiile alese de acestia. Fie ca a devenit un moft sau fie ca este chiar o afacere, aproximativ 7.500-10.000 de romani pleaca anual din tara pentru cateva zile, pe care si le petrec prin magazinele situate la sute sau chiar mii de kilometri departare de casa. Conform unor date furnizate de catre Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), romanii amatori de astfel de calatorii, cheltuiesc in medie 1.000 -1.500 de euro pentru cumparaturi, la care se adauga pretul pachetului turistic in sine (drum si cazare/masa), care variaza intre 200 de euro si 1.100 de euro. Pentru turistii romani, cele mai populare destinatii pentru shopping sunt Turcia (Istanbul), Emiratele Arabe Unite - Dubai, China, Marea Britanie (Londra), Franta (Paris), Austria (Viena), Italia (Milano), Ungaria (Budapesta), SUA (New York) si Thailanda. Acestea sunt alese mai ales in functie de istoria si specificul orasului respectiv, de exemplu Parisul este popular in randul amatorilor de parfumuri si haine de lux, Istanbulul pentru cei care doresc sa achizitioneze bijuterii din aur si covoare de foarte buna calitate la preturi net inferioare fata de cele practicate de comerciantii autohtoni iar Dubaiul este recunoscut pentru diferite tesaturi fine, suveniruri si obiecte de arta.