Navele aflate in tranzit pe Dunare vor circula, timp de un an, prin ecluza sarbeasca a barajului de la Portile de Fier I, intrucat cea romaneasca a fost inchisa luni, pentru a doua etapa de executie a unor lucrari de retehnologizare. In urma modernizarii portii inter­me­diare, realizata anul trecut, programul de reabilitare continua cu lucrari la poarta din amonte de baraj. Reabilitarea se va face in etape si se va incheia in 2013, ridicandu-se la peste 40 de milioane de euro, bani asigurati de la bugetul de stat. Functionarea ecluzei va fi reluata pe 1 mai 2010, urmand ca dupa un an sa fie oprita din nou pentru finalizarea lucrarilor. In toata aceasta perioada, cir­culatia navelor aflate in tranzit pe Dunare se va desfasura prin ecluza sar­beasca a barajului, de la ki­lometrul 942+950, care, la ran­dul ei, a reintrat luni in func­tiune, dupa un an de lu­crari de modernizare. "Ecluza este oprita pentru o perioada de un an, pana pe 1 mai 2010, pentru reabilitarea capului din amonte al ecluzei. Aceasta presupune schim­barea constructiei me­ta­lice a portii plane de serviciu, a instalatiei hidraulice, a celei de automa­ti­zare si celei electrice", a declarat Ovidiu Pa­­curariu, sef santier.