Se anunta vremuri grele pentru functionarii din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Dolj. La sugestia Uniunii Europene, Ministerul Finantelor va redistribui o parte din cei peste 700 de angajati ai directiei catre alte localitati unde acestia ar trebui sa primeasca locuinte de serviciu.

Lista finala cu finantistii care vor fi nevoiti sa-si schimbe locul de munca va fi elaborata in cursul acestei saptamani la propunerea directorului executiv Silviu Dumitru si va fi aprobata de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Sebastian Bodu.

Angajatii fiscului doljean stau acum la mana sefilor directi care le pot pune o vorba buna la directorul general sau, dimpotriva, ii pot nominaliza pe lista neagra a functionarilor care vor fi redistribuiti. „Angajatii trebuie sa aiba comportament de functionar public si nu de derbedeu. Daca seful ii va propune pentru redistribuire, iar ei contesta acest lucru, voi verifica personal motivele, pentru a nu exista cazuri de abuzuri“, a declarat Silviu Dumitru.

Directorul executiv al DGFP Dolj vrea ca pe lista pe care o va prezenta in cadrul intalnirii de la Bucuresti sa figureze angajatii lenesi, fara calitati de functionar si fara cunostinte legislative sau de utilizare a calculatorului. Conducerea finantelor publice nu stie cu exactitate numarul celor care ar putea fi redistribuiti, dar spune ca acesta poate varia intre 20 si 94. „Nimic nu este batut in cuie. Daca ar fi dupa mine, as redistribui o parte din cei peste o suta de controlori fiscali si as suplimenta numarul celor de la colectare“, a precizat Dumitru.

Redistribuire cu iz de pribegie

Proiectul de reorganizare a directiilor de finante a fost intocmit pe baza unei analize facute de expertii francezi la cererea Uniunii Europene, exasperata de lipsa de eficienta in recuperarea arieratelor din economie si de valoarea mare a datoriilor societatilor comerciale catre bugetul de stat.

Pornind de la principiul echilibrarii fortei de munca, Uniunea doreste ca functionarii fiscului sa aiba sarcini precise si mai ales sa le duca la capat. Desi prin redistribuire nu sunt dati afara din serviciu si nu li se desface contractul de munca, mare parte din angajatii fiscului din Dolj vizati de schimbare ar putea alege calea pribegiei dintr-un motiv foarte simplu. Majoritatea au familii pe care nu pot sa le paraseasca, iar mutarea intr-un alt oras presupune costuri de transport suplimentare care anuleaza avantajele punerii la dispozitie a locuintei de serviciu conform Legii functionarului public.

Soarta colegilor din Dolj ar putea-o avea si finantistii din Mehedinti (152 de persoane) si cei din Olt (132 de persoane). Cea mai grea „lovitura“ o va primi insa Serviciul de Investigatii Fiscale care se va desfiinta, o parte din inspectori trecand la Garda Financiara, iar alta va intregi corpul controlorilor fiscali.

Directorii adjuncti - din nou la examen

Nici directorii executivi adjuncti din cadrul DGFP Dolj nu sunt scutiti de emotii. Conform noii organigrame, din cele patru posturi existente in prezent vor ramane doar doua, dupa cum sustine Silviu Dumitru. Cum unul dintre actualii directori, Roland Caldaruse, intentioneaza sa se retraga din cauza stresului, iar un post este vacant prin plecarea fostei directoare Simona Busica, se pare ca directorii ramasi in functii, Mihai Antonescu si Ioan Filipescu, vor candida fiecare pe postul sau de unii singuri. „O concluzie finala se va trage dupa 15 decembrie, iar incepand cu 1 ianuarie actualii directori adjuncti vor fi numiti in functie pana la sustinerea concursului“, a precizat Silviu Dumitru.

Prin noua schema, se vor elimina astfel certurile dintre sefi care se acuzau reciproc ca unii semneaza documente, iar altii nu le pun in practica sau trag sforile in interes personal, asa cum s-a intamplat in cazul rambursarilor ilegale de TVA. De data aceasta, fiecare dintre ei se va ocupa atat de controale, cat si de aplicarea sechestrelor si valorificarea bunurilor.