Toti contribuabilii pot depune on line, prin intermediul paginii www.e-guvernare.ro, noua declaratii catre institutiile publice, precum plati la bugetul asigurarilor sociale, la cel al asigurarilor de somaj, impozite, deconturi la taxa pe valoare adaugata, accize.

Confom Hotararii de Guvern nr. 862/22 iulie 2009, publicata vineri, 7 august, prin care se modifica si se completeaza HG nr. 1085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National, depunerea declaratiilor utilizand SEN, operat de Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI), reprezinta singura modalitate legala de transmitere in format electronic a declaratiilor catre institutiile si autoritatile administratiei publice, se arata in comunicatul ASSI.
Prin intermediul SEN, disponibil la adresa de internet www.e-guvernare.ro, toti contribuabilii de la nivel national au posibilitatea de a depune on line urmatoarele noua declaratii catre institutiile publice: declaratia privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor sociale, declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor de somaj, declaratia privind contributia de asigurari sociale de sanatate, declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat (100), declaratia privind impozitul pe profit (101), decont privind taxa pe valoare adaugata (300), declaratia privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si a fondurilor speciale (102), declaratia privind accizele (103), declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri (390). "De asemenea, institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia de a accepta declaratiile depuse de catre orice contribuabil prin SEN, ca singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora", se precizeaza in comunicatul ASSI.

Certificatul electronic, necesar pentru transmiterea declaratiilor

Serviciile publice electronice de depunere a declaratiilor prin SEN pot fi utilizate in baza unui certificat electronic valid emis de ASSI, operatorul sistemului. Acesta se elibereaza la sediul ASSI si este valid doi ani de la data emiterii. "Pentru utilizarea procedurilor electronice puse la dispozitie prin intermediul www.e-guvernare.ro, persoanele juridice trebuie sa achite un tarif anual de utilizare in cuantum de 46 de lei, fara TVA", se mai arata in comunicatul ASSI.
Potrivit Hotararii nr. 862/2009, pana la 31 decembrie 2009, ASSI are obligatia de a realiza registrul electronic al institutiilor si autoritatilor administratiei publice din Romania. Orice modificare survenita asupra denumirii, datelor de contact ori asupra statutului institutiei sau autoritatii administratiei publice va fi comunicata in termen de trei zile catre ASSI pentru actualizarea informatiilor din registrul electronic.