Retailerii de electronice si electrocasnice estimeaza ca piata de profil s-a cifrat, la finele lui 2004, la 700 - 800 de milioane de euro, cresterea fata de anul precedent fiind modesta (sub 10%). Cele mai vandute produse raman televizoarele si masinile de spalat. Dar in perioada Sarbatorilor, romanii au intrat in zodia telefoanelor mobile cumparand cu toptanul pentru a si le inlocui pe cele vechi.
Pe plan ansamblu, in Luna Cadourilor, televizoarele, aparatele foto digitale, telefoanele mobile cu camera foto, calculatoarele si electrocasnicele au condus in topul vanzarilor Flanco. De la Altex, in schimb, clientii au achizitionat telefoane mobile performante, pentru a le inlocui pe cele vechi, si computere. Mai mult de 60% din telefoanele mobile vandute de aceasta retea de electronice si electrocasnice au camera foto si s-au comercializat fara ca sa se incheie un abonament cu operatorii de telefonie mobila.
Desi aproximativ 6 luni, intre februarie si august 2004, vanzarile de electrocasnice au scazut dramatic, se pare ca retailerii au recuperat pe ultima suta de metri, in perioada Sarbatorilor. Foamea romanilor de cumparaturi la capitolul Electronice & Electrocasnice a stabilit noi recorduri.
De exemplu, vanzarile facute in ultimele saptamani de Flanco International tind sa atinga circa 17% din totalul vanzarilor din intreg anul 2004. De altfel, Marius Ghenea, directorul general de la Flanco International, ne-a declarat ca firma sa va avea o cifra a vanzarilor, pe 2004, de 120 de milioane de euro. La randul sau, Dan Ostahie, presedintele Altex, ne-a spus ca valoarea totala (cu tot cu TVA) a vanzarilor companiei sale in 2004 va atinge pragul de 170 de milioane de euro. Intr-o privire de ansamblu a pietei, trebuie spus ca 70% din bunurile vandute sunt achizitionate prin credit de consum.