De la o reclamatie, care s-a dovedit a fi intemeiata, inspectorii de la Protectia Consumatorilor au mai gasit si alte nereguli care i-au atras comerciantului on-line o amenda de 3.000 de lei.

Cumparaturile on-line, precum si cele la distanta, au niste reguli care nu trebuie incalcate. Un ins care a comandat electronic sa i se confectioneze o uniforma militara, a reclamat la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) faptul ca nu s-au respectat termenele de livrare. Pornind de la aceasta sesizare, inspectorii de la Protectia Consumatorilor au verificat site-ul comerciantului si au mai gasit o hiba. Acesta nu trecuse "dreptul de denuntare unilaterala".

"La cumparaturile on-line, comerciantul este obligat sa treaca si dreptul de denuntare unilaterala. Mai exact, comanzi on-line, iar cand produsele iti ajung acasa constati ca ceva nu este in regula. In aceste conditii ai dreptul sa returnezi produsul fara nicio obligatie si fara nicio explicatie. Este adevarat ca returnarea produselor se poate face in zece zile de la primirea comenzii, iar comerciantul are obligatia de a-ti returna banii in termen de maxim 30 de zile", ne-a declarat inspectorul sef al Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorilor, Marioara Gatej.

Seful IRPC ne-a spus ca l-a sanctionat pe comerciantul on-line cu o amenda de 3.000 de lei.

Cumparaturile "la distanta", returnate

Tot seful IRPC Galati ne-a mai facut cunoscut si faptul ca aceleasi conditii sunt si in cazul cumparaturilor "la distanta". "Spre exemplu, cand cumperi produse cosmetice de la firmele existente pe piata romaneasca si constati ca acestea nu-ti fac bine, iti provoaca alergii, poti returna produsul in maxim sapte zile, fara nicio obligatie. Este vorba despre faptul ca si acest gen de comert are niste reguli pe care nu le poti incalca, iar vanzatorii on-line nu prea tin seama de acestea", a punctat Marioara Gatej.

Tot inspectorii de la Protectia Consumatorilor au primit sesizari referitoare la o comanda de uniforme scolare. "Pe acest comerciant l-am sanctionat cu 2.000 de lei pentru ca am gasit mai multe nereguli. Tarifele practicate nu erau diferentiate in functie de dimensiuni, in plus pe eticheta nu era trecuta compozitia fibroasa a materialului si nici instructiunile de folosire a produsului, cu atat mai mult cu cat un costum nu-l cumperi pentru o zi", a conchis Marioara Gatej.