Mobilier din impletituri de nuiele de import se gaseste in multe magazine mari, mai ales ca se potriveste de minune pe terase si in curti, printre flori. Majoritatea productiei autohtone merge insa la export.
In orasul lui nea Marin, un oltean get-beget a pus pe picioare o afacere cu impletituri din papura pe suport de lemn. Produsele (de la funie, cosuri, ghivece si agatatori de flori, pana la mese, scaune si ornamente de gradina) sunt la mare cautare, mai ales la export. "In trei ani de cand lucram in domeniu, aproximativ 90% din productie a mers la export (in Anglia), unde cele mai vandute au fost ciupercutele de gradina si mobilierul. In afacerea asta e insa foarte important sa te adaptezi in permanenta la cerintele clientului", a declarat Venus Coconoiu, initiatorul si administratorul afacerii.
Produsele din papura costa intre 20.000 si 2.000.000 de lei
In ceea ce priveste profitul, acesta variaza in functie de complexitatea modelului, produsele avand preturi ce variaza intre 20.000 si 2.000.000 de lei vechi bucata. Astfel, un set format dintr-o masa si scaune costa aproximativ 4.000.000 de lei.
"Pentru a castiga bani trebuie in primul rand sa creezi locuri de munca si sa-ti respecti angajatii, cu care sa formezi o echipa. In Bailesti, impletiturile au o traditie de 42 de ani, asa ca a fost un punct de plecare. Eu am venit cu ideea, angajatii trebuie insa stimulati sa fie creativi. Ne ajuta si faptul ca folosim materie prima locala", a adaugat Coconoiu. Acesta spune ca, in functie de comenzi, numarul angajatilor variaza intre cinci si 20.
Promovarea produselor, cheia succesului
Persoanele care vor sa se apuce de o astfel de afacere ar trebui insa sa stie ca foarte importanta este promovarea produselor. Pentru a-si face cunoscuta oferta, intreprinzatorul nostru are propriul site (www.techsoft.ro) si participa la targuri nationale si internationale. Potrivit acestuia, ultimul targ la care a participat (Targul Intreprinderilor Mici si Mijlocii 2006) i-a adus patru potentiali parteneri de afaceri din tara si o propunere de participare, timp de sase luni, la o expozitie in Belgia. Strainii cu experienta in promovarea produselor traditionale la export sustin, la randul lor, ca e important ca mestesugarii olteni sa gaseasca metode adecvate de a identifica partenerii de afaceri si sa dezvolte strategii eficiente de marketing. Prezent la Craiova, la o intalnire cu reprezentantii intreprinderilor mici si mijlocii, Rolf Weidman, coordonatorul Departamentului de Consultanta Economica al Camerei Mestesugarilor din Koblenz, Germania, le-a propus mestesugarilor infiintarea de expozitii cu vanzare in incinta hotelurilor in care sunt cazati cetatenii straini. Alta varianta propusa a fost si incheierea de contracte cu agentiile de turism straine, care-si trimit turistii in Romania si incearca sa-si individualizeze serviciile prin oferirea de obiecte traditionale. "Artizanii care vor sa vanda in strainatate ar trebui sa se adreseze in primul rand cetatenilor straini de origine romana, si sa speculeze dorul de tara si nevoia de traditie si de identitate nationala", a spus, la randul sau, Valentin Cristea, presedintele Consiliului Local al Intreprinderilor Mici si Mijlocii Craiova.