Fie femeile de serviciu sunt superficiale, fie nu este timp suficient pentru a deretica, fie produsele de curatenie nu sunt destul de bune, de multe ori spatiul de locuit sau de la firma nu este atât de stralucitor pe cât l-am dori. De aici, solutia gasita de unii întreprinzatori de a face bani din curatenie.SC Professional Clean Serv este una dintre firmele al caror domeniu de activitate este pe cât de util pentru noi, pe atât de rar - servicii de curatenie (generala, de întretinere, dupa constructor, dupa petreceri, în show-room-uri) la persoanele fizice, dar si la cele juridice. Firma a fost înfiintata în urma cu doi ani, într-un moment în care pe piata de profil mai activau în Craiova sapte firme asemanatoare. „Ideea a pornit dintr-o necesitate a pietei la momentul respectiv. Cautam pe net dupa aparate de curatenie si mi-au aparut o serie de firme de profil“, a declarat Luiza Carla Mic, managerul firmei, care a explicat ca era posibil sa nu mearga de la început pentru ca „nu suntem obisnuiti“ cu prestarea unor astfel de servicii. Cu toate acestea, Mic a început sa studieze concurenta si a descoperit ca în Craiova existau deja sapte firme de curatenie. „Era un tip de afacere ce putea fi facut în familie si necesita cunostinte multe, iar eu aveam prieteni care ar fi putut apela la o astfel de firma“, a spus Luiza Carla Mic. Investitie de 20.000 de leiAceasta a explicat ca, dupa ce a studiat bine oferta concurentei de la momentul respectiv, a urmat si investitia - 20.000 de lei si publicitate în ziare si la radio. „Am investit minimul necesar pentru ca nu stiam daca este o afacere care ar putea merge“, a afirmat Luiza Mic, care a precizat ca, în cazul în care ar fi dat gres, urma sa pastreze aparatura pentru propria folosinta. Aceasta a mai spus ca a pornit la drum cu inima strânsa, iar pe parcursul primului an a fost tentata de mai multe ori sa renunte. „Ma loveam de acelasi zid - întrebarea de ce sa apelez la o firma de curatenie când putem plati pe cineva“, a adaugat Mic. Dupa o jumatate de an de la înfiintare, când a venit primul contract, a aparut însa si încrederea. Calitatea serviciilor este necesaraPentru a gasi clienti noi si a-i pastra pe cei vechi a fost însa nevoie de multa munca. „Din 100 de persoane carora le-am dat oferta, poate 10% se uita pe ea, doar pe 5% îi intereseaza si doar 1% se intereseaza“, a explicat managerul societatii Professional Clean Serv. În plus, pentru a avea succes e nevoie de calitate atât a muncii prestate, cât si a produselor de curatenie folosite. Produsele din comert sunt pentru curatare si întretinere casnica. În spatiile cu trafic intens, daca nu cureti cu solutii de buna calitate, nu se întretin. În plus, muncesti mult si nu dai rezultate“, a mai spus Luiza Mic. Reteta succesului contine însa si alte „ingrediente“. Trebuie sa fii întotdeauna la nivelul asteptarilor, sa fii organizat si foarte serios. „Cartea mea de vizita este personalul“În plus, e nevoie de multa diplomatie. „E un tip de afacere în care trebuie sa fii diplomat si sincer în ceea ce priveste nevoile de curatenie si costurile lor (tarifele se stabilesc în functie de suprafata de lucru, de perioada contractata, de tipul suprafetelor ce urmeaza sa fie curatate)“, a mai spus Luiza Carla Mic. De asemenea, se impune o atitudine corecta fata de angajati si asumarea unei mari responsabilitati. „Eu sunt prietena cu angajatii. Cartea mea de vizita este personalul. Indiferent câte contracte as încheia, nu as reusi daca nu as avea oameni. Ei sunt cei care ma reprezinta“, a explicat Luiza Mic. Alte elemente deloc de neglijat sunt încrederea si corectitudinea, mai ales ca, atât în cazul firmelor, care solicita curatenie în afara orelor de lucru, cât si al persoanelor fizice, munca implica uneori predarea cheii. „Riscul e din ambele parti. Trebuie sa existe o încredere reciproca“, a adaugat Mic, care a explicat ca e loc pentru toata lumea în afacerea asta.