Pentru multi, publicitatea se rezuma la spoturi TV. Putini însa reusesc sa puna pe picioare o afacere cu perspective în acest domeniu.HosuS media este o agentie de publicitate care se ocupa de tot ceea ce înseamna servicii si produse publicitare. „Firma a fost înfiintata de Hosu Sebastian, în mai 2003. A plecat la drum cu Sapte Seri Craiova. Între timp, s-a renuntat la ea, iar firma se ocupa de 24 FUN“, a declarat Gheorghe Marinescu, managing partner al firmei, care, la momentul respectiv, era în anul trei de facultate si avea un prieten comun cu Sebastian. Investitia initiala s-a ridicat la doar câteva mii de euro si nu a vizat decât putine mijloace fixe (IT), angajatii si cheltuielile cu realizarea revistei. În mai putin de un an, afacerea s-a diversificat. „La mijlocul lui 2004, pentru ca aveam deja un portofoliu, ne-am diversificat activitatea cu revista Casa si Biroul, care face parte tot dintr-o retea nationala“, a adaugat Marinescu. Lucrurile nu s-au oprit însa aici. În acelasi an, HosuS Media a început sa ofere si servicii de creatie publicitara, de productie de materiale publicitare si personalizate, web-design si chiar organizare de diverse evenimente. „Multa munca, seriozitate si profesionalism“ Reusita într-un astfel de domeniu nu a fost nici pe departe usoara. „Multa munca, seriozitate si profesionalism. Asta e cea mai buna politica pe termen lung. Atunci când spunem ceva, ne tinem întotdeauna de cuvânt, mai ales ca în mediul economic din Oltenia acest lucru conteaza foarte mult si te face sa fii foarte apreciat, desi este un lucru normal“, a explicat managerul firmei.În plus, HosuS Media s-a dezvoltat si punând accent pe munca de echipa si pe un mediu placut pentru colaboratori. „E un domeniu foarte dinamic. Nu se potriveste la toata lumea. Multi au impresia ca este un miraj, dar trebuie sa te potrivesti ca profil psihologic. Trebuie sa fii activ, vesel, sa ai umor si sa fii deschis la nou“, a precizat Gheorghe Marinescu.Potrivit acestuia, afacerea în publicitate nu este complicata, dar este solicitanta. „E simplu, dar nu e usor. E simplu pentru ca sunt niste pasi ce trebuie urmati. Nu e usor pentru ca mentalitatea clientilor din zona este înca în urma - nu vad înca necesitatea publicitatii. Ei cred ca trebuie sa ai bani ca sa faci publicitate si, de fapt, este exact invers“, a adaugat Marinescu. Acesta a explicat ca, fara publicitate si, implicit, fara sa fii vizibil pe piata, este destul de dificil pentru o companie sa se faca remarcata, mai ales ca, usor-usor, concurenta începe sa-si spuna cuvântul în mai toate domeniile de activitate. „Înainte sa fii profesionist, trebuie sa fii om“ Pe lânga lupta continua cu mentalitatea învechita, alta provocare a domeniului este, potrivit reprezentantului firmei, si gasirea agentilor de vânzari de calitate. „Oameni de vânzari buni sunt greu de gasit, mai ales ca munca aceasta nu presupune program sezonier. În plus, înainte sa fii profesionist, trebuie sa fii om“, a spus Gheorghe Marinescu, care a subliniat faptul ca problemele cu care s-au confruntat de-a lungul timpului au fost legate si de faptul ca în permanenta a trebuit sa reînnoiasca echipa, ajunsa acum la 16 angajati. Succesul vine respectând regulile Cei care viseaza la o afacere în acest domeniu ar trebui însa sa stie ca în prezent concurenta este acerba, mai ales ca se pune foarte mare accent pe pret. „Si cum strategia bazata pe calitate costa, apar probleme de competitivitate. Noi preferam însa clienti mai putini, dar care sa fie seriosi si care sa puna pret pe calitate“, a spus Gheorghe Marinescu. Unul dintre sfaturile date de acesta celor care vor sa puna o afacere pe picioare este în primul rând acela de a munci foarte mult. „În plus, important este sa crezi în ceea ce faci si sa nu încerci sa sari niste etape (termini facultatea, te angajezi si-ti faci firma). Trebuie sa vezi cum stau lucrurile în fiecare loc“, a mai spus Marinescu, care a explicat ca alt lucru foarte important este si acela de a sti sa lucrezi cu oamenii, pentru ca sunt cel mai important activ al unei firme. „Daca nu stii sa gestionezi resursele umane, degeaba esti cel mai bun“, a spus Marinescu.