Familia Preoteasa a reusit sa transforme o investitie de aproximativ 50.000 de dolari într-o afacere evaluata la 5.000.000 de euro. Pentru acest lucru a fost nevoie de 11 ani si de o echipa puternica si profesionalista. Onioptic ofera servicii medicale oftalmologice si de optica medicala (consultatii si investigatii oftalmologice, interventii chirurgicale oftalmologice). Afacerea a fost lansata în 1997, cu o investitie de aproape 50.000 de dolari, de sotii Dana si Dragos Preoteasa. "Odata cu aparitia sectorului privat în domeniu, am demarat afacerea, cu atât mai mult cu cât sotia mea lucra în acest segment", a declarat Dragos Preoteasa, directorul general al firmei.În 11 ani, Onioptic a devenit o afacere înfloritoare, cu 100-120 de consultatii zilnice, o executie de 50-60 de perechi de ochelari pe zi si cu cinci puncte de lucru dispuse în toata regiunea Olteniei (trei în Craiova, unul în Slatina si unul în Târgu Jiu). "Este evaluata la cinci milioane de euro. În ceea ce priveste cifra de afaceri, la sfârsitul acestui an, aceasta va ajunge la aproximativ doua milioane de euro", a precizat Preoteasa. 
Investitii costisitoare Drumul spre succes nu a fost usor, mai ales ca aparatura moderna si personalul specializat au necesitat investitii constante. Totusi, una dintre problemele cele mai delicate ale afacerii este relatia cu pacientii. Suferind de diverse afectiuni, când vin la cabinet, clientii au nevoie de multa atentie si întelegere. "Una dintre greutatile afacerii este lucrul cu omul - trebuie sa te adaptezi si sa te pliezi pe nevoile fiecarei persoane. În plus, este o afacere care necesita investitii costisitoare, aparatura fiind extrem de scumpa", spus Dana Preoteasa, medical manager. Mai mult decât atât, în domeniul de optica medicala, nu prea exista personal calificat pe piata fortei de munca.  
Colaborare cu medici bine pregatiti Cei doi soti nu au privit însa nici una dintre aceste greutati ca pe un impediment în dezvoltarea societatii. Si-au specializat în mod constant personalul si l-au apropiat (lucreaza si în prezent cu o mare parte din echipa cu care de la început) si au fost mereu realisti. "Orice afacere e grea. Si, ca orice afacere, are parti negative - sacrificiile pe multe planuri si uzura sub toate aspectele, si pozitive", a afirmat directorul general al societatii.Acesta a explicat ca factorii definitorii în succesul afacerii au fost profesionalismul si echipa, dar si un management adecvat si o selectie buna a personalului. "Noi am beneficiat înca de la început de colaborarea cu o echipa de medici bine pregatiti", a mai spus Dragos Preoteasa. Acesta a precizat ca, în 1997, echipa Onioptic era formata din sapte angajati si sase medici colaboratori, iar în cei 11 ani de existenta a ajuns la 30 de angajati si 12 medici colaboratori. 
"Un pas important a fost dotarea
cu laser-excimer" La succesul afacerii au mai contribuit investitiile permanente, o politica de pret sanatoasa, dar si diversificarea activitatii societatii. La numai trei ani de la lansarea pe piata, firma a început sa importe rame de ochelari din Italia, Germania si SUA, fapt care a determinat eliminarea verigilor intermediare care duc la cresterea preturilor si practicarea unor costuri sub cele ale concurentei. "Un pas important a fost dotarea cu laser-excimer, un aparat performant pentru interventii chirurgicale", a spus Dana Preoteasa.
Aceste elemente, dublate de un volum mare de munca, nu au fost însa singurele "responsabile" pentru succes. Un cuvânt "de spus" l-a avut si faptul ca a fost o afacere de familie, iar cei doi s-au sustinut si s-au completat reciproc.Afacerile nu se mai fac cu vise
Cei care viseaza la o afacere asemanatoare ar trebui sa se înarmeze cu multa rabdare si sa fie pregatiti sa faca o investitie ridicata. "E nevoie de energie si de multi bani ca sa înceapa acum o astfel de afacere. Afacerile nu se mai fac cu vise", a spus Dragos Preoteasa.