Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) va infiinta o fundatie, Institutul de Management in Asigurari (IMA), avand ca membru fondator unic organismul de supraveghere si control al pietei de asigurari.
Principalul obiectiv al acestei fundatii este de a asigura in mod unitar pregatirea, perfectionarea si specializarea profesionala a persoanelor care lucreaza in domeniul asigurarilor, cat si a intermediarilor in asigurari. IMA va coordona activitatea de calificare profesionala a persoanelor care isi manifesta intentia de a lucra in acest domeniu, in activitati conexe asigurarilor sau in domenii similare celui al asigurarilor, se arata intr-un comunicat al CSA. Legea care guverneaza piata de asigurari se afla, in prezent, in Parlament, pentru a fi modificata, astfel incat CSA sa poata infiinta acest institut. Modificarile au fost aprobate de Senat si asteapta sa intre in dezbaterile Camerei Deputatilor.
Organizarea si functionarea IMA se aproba prin HG, spun modificarile Legii 32/2000. Ceea ce inseamna ca, in prezent, CSA a infiintat doar fundatia, iar pentru ca institutul sa devina operational ar mai fi cateva etape de strabatut. In cadrul Fundatiei IMA, vor functiona patru centre, dupa cum urmeaza: de atestare a calificarii si de pregatire profesionala continua a intermediarilor in asigurari si in domenii similare; de pregatire si perfectionare profesionala in asigurari, activitati conexe si domenii similare; de pregatire in management; de documentare, cercetare si publicistica in asigurari. In ianuarie 2009, CSA va emite o norma cu privire la pregatirea profesionala in asigurari.