Agentia SAPARD a demarat o campanie de publicitate si informare pentru promovarea Programului SAPARD, costurile acesteia - in valoare de 600.000 de euro - fiind asigurate prin masura 4.2 - Asistenta Tehnica. Practic, este vorba de cea mai mare suma alocata unui proiect in cadrul acestei masuri, suma totala asigurata prin program fiind de 2,4 milioane euro, din care Agentia a cheltuit pina acum doar 700.000 de euro. Mercury Promotions este firma care a cistigat licitatia publica organizata de Ministerul Agriculturii in vederea derularii, pe o perioada de opt luni, a acestei campanii de informare pentru Agentia SAPARD. Actionar unic al acestei firme, care a lucrat si pentru Ministerul Integrarii Europene pentru campanii de promovare similare in programe de "succes " in Romania, cum ar fi "PHARE - componenta de coeziune economica si sociala” si "RICOP”, este un off-shore cipriot, Simarom Trading Limited.
Conform sloganului sub care se deruleaza campania de 600.000 de euro pentru Programul SAPARD - "Daca stii, ai ", cei de la Mercury Promotions SRL au stiut cum sa inlature concurenta - 17 firme fiind inscrise in "lista lunga " a selectiei ofertelor, iar opt firme trecind de selectia prealabila si ajungind pe lista scurta.
Un off-shore, precum Simarom Trading Limited - actionarul majoritar al Mercury Promotions, este o firma creata in asa-numitele paradisuri fiscale, in care taxele si impozitele sint foarte mici sau chiar zero. Firmele off-shore mai au o calitate foarte importanta, asigurind o confidentialitate totala cu privire la actionarii firmei. De aceea, aceste firme sint create, de cele mai multe ori, pentru a derula afaceri ilegale sau aflate la limita legii.
De ce cineva care face afaceri in Romania isi infiinteaza un off-shore intr-un paradis fiscal, cum este, de exemplu, Cipru? Nu plateste impozitul pe profit si alte taxe datorate statului roman, transferandu-si tot profitul catre firma off-shore. Actionarii care se afla in spatele firmei sint aproape imposibil de depistat.

SAPARD-ul se plimba pe la tara, cu Loganul si Mercedesul

Campania prevede infiintarea si coordonarea a sapte Infocentre in regiunile de dezvoltare ale Romaniei, unde persoane specializate vor oferi informatii referitoare la program si la modul de intocmire a cererii de finantare. De asemenea, patru masini - trei Logan si un Mercedes - tip microbuz - inscriptionate cu sigla SAPARD se vor deplasa impreuna cu specialittii agentiei in toate regiunile tarii - in medie fiind "acoperite " 160 de comune pe luna. Masinile vor fi dotate cu laptopuri, miniecrane de proiectie, aparate foto, astfel incit cei interesati sa poata primi informatii despre program, nu numai pe suport de hirtie, ci si in format electronic. "Speram ca prin aceasta operatiune, mai mult de o treime din toate comunele existente la nivel national - 2.688 - sa fie vizitate de specialistii SAPARD, tinind cont ca in prezent doar 37% din populatia rurala a Romaniei a auzit de acest program european ", a spus Gheorghe Flutur, ministrul Agriculturii. Campania informativa va fi sustinuta si de una mediatica, pe o perioada de trei luni, la principalele posturi de radio si TV cu acoperire nationala si in presa scrisa. De asemenea, vor fi distribuite si materiale tiparite si ghiduri simplificate de utilizare a Programului SAPARD.
Potrivit ministrului Agriculturii, principalii beneficiari ai acestei campanii ar trebui sa fie procesatorii de carne si lapte din categoria D - circa 1.100 unitati - care nu au programe de restructurare si risca sa fie inchisi pina in iunie 2006, daca nu vor demara modernizarea unitatilor. Potrivit estimarilor, campania vizeaza aproximativ 500.000 de potentiali beneficiari ai acestui program, atit din mediul rural, cit si din cel urban.