Vanzarile de produse gata preparate s-au dublat in primele trei luni ale acestui an fata de aceeasi perioada din 2005. Aceasta pentru ca obiceiurile de consum ale populatiei s-au modificat, dar si datorita ofertei diversificate din marile magazine, care satisface pana si gurmanzii cu cele mai rafinate gusturi. Cel mai bine vandut produs ready-meal, adica gata preparat, este pizza.

Ritmul din ce in ce mai dinamic al vietii, precum si afirmarea femeilor pe plan profesional, care nu mai au astfel timp sa stea la "cratita", au determinat modificari ale obiceiului de consum, produsele gata preparate fiind la mare cautare.
Asa se explica faptul ca in primul trimestru al anului vanzarile de produse ready-meal din magazinele unui mare retailer din tara au crescut cu 105% fata de aceeasi perioada din 2005, potrivit Andreei Mihai, director de marketing al companiei.
Consumul de produse gata preparate s-a accentuat cel mai mult in primele trei luni ale acestui an, valoarea vanzarilor de ready-meal-uri in aceleasi magazine fiind cu 83% mai mare fata de acelasi trimestru din 2006, a precizat doamna Mihai. Mai mult, pentru anul acesta, marele retailer estimeaza in cazul vanzarilor de astfel de produse "cresteri de peste 50% fata de anul trecut", ne-a mai spus Andreea Mihai. Segmentul de ready-meal "va cunoaste in continuare cresteri accentuate datorita schimbarii obiceiurilor de consum ale populatiei si datorita diversificarii gamei", a explicat reprezentantul lantului comercial de magazine. Trebuie spus ca sezonul in care romanii consuma cel mai mult produse ready-meal este cel hibernal. "Iarna este perioada in care se vand cel mai bine aceste produse, in perioada octombrie-aprilie", ne-a explicat Andreea Mihai.

Pizza, cel mai cautat produs ready-meal

In rafturile din marile magazine se afla o gama variata de produse gata preparate care ar multumi pana si gurmandul cu cele mai rafinate gusturi. Astfel, hipermarketurile ofera tot felul de produse, de la cordon bleu si pana la pizza gata preparata, de la diferite tipuri de sandwich si pana la deserturi congelate ca torturi si strudel. Dintre acestea, "pizza este de departe cel mai bine vandut produs", sustine Andreea Mihai. Aceasta ne-a prezentant profilul consumatorului de ready-meal. "In general, clientii tipici sunt persoane tinere, active, pentru care timpul este o constrangere, care locuiesc singure", apreciaza reprezentantul marelui retailer. Aceste produse gata preparate sunt de regula aduse din afara tarii. Si asta pentru ca in Romania exista putini furnizori de astfel de produse, marele magazine lucrand cu un singur producator roman de ready-meal. Acesta detine o fabrica la Bacau, unde se realizeaza produse semipreparate din carne de pui si semipreparate vegetale si care este profilata exclusiv pe gama de produse tratate termic pentru gatirea rapida, tip "fast-food", si a mancarurilor gata preparate, tip "ready-meal".