Consumul de bere din Romania a scazut cu aproximativ 11 la suta in primul semestru al acestui an, fata de perioada similara din 2009, intregul sector al berii inregistrand acum un volum de opt milioane de hectolitri, informeaza Asociatia "Berarii Romaniei".
Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries au vandut 7,4 milioane de hectolitri de bere in prima jumatate a lui 2010, ceea ce inseamna o scadere de aproximativ 11 la suta comparativ cu primul semestru al lui 2009, cand volumul vanzarilor insuma 8,3 milioane de hectolitri de bere, relateza Agerpres.
Scaderea consumului se explica prin criza economica generala, care a afectat si piata berii din Romania, determinand schimbari in obiceiurile de consum ale romanilor.
Astfel, o parte dintre acestia au iesit mai rar in oras, alegand varianta consumului .
In ceea ce priveste factorul meteorologic, primul semestru nu a fost nici el favorabil consumului de bere, vremea fiind in general mai rece si ploioasa.