Citeste mai jos cu cine a negociat CFR si ce raspuns a primit
CFR a cheltuit 4,5 milioane de euro pentru transformarea statiei Craiova intr-o eurogara, dar nu reuseste sa atraga comercianti in spatiile modernizate, pentru a amortiza o parte din investitii. Contractul de executie a fost castigat de firma germana HF Wiebe GmbH&Co, iar lucrarile au inceput in 2005 si au durat mai bine de patru ani. Fondurile au fost accesate de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Suma initiala, de 2,3 milioane de euro, aproape s-a dublat in timpul executiei. Lucrarile au fost subcontractate firmei craiovene Cavi Imexco. In august 2009, beneficiarul a receptionat lucrarea, care a generat deja primele probleme. Un control al Curtii de Conturi a Romaniei (CCR) a concluzionat ca beneficiarul nu inclusese lucrarile in contabilitate si nu calculase impozitul pe teren si cladirile aferente, in valoare de 123.000 de lei. "Nu am primit noua valoare de la companie si nu am putut introduce imediat datele in contabilitate. Ulterior, valoarea a fost actualizata", a spus Victor Frasinoi, directorul Regionalei CFR Craiova.

Vad scazut

In curand, o comisie BERD va veni sa asiste la receptia finala a lucrarilor, insa spatiile modernizate din incinta garii nu-si gasesc chiriasi. Aici functioneaza doar un bar, o patiserie si o farmacie.
"Incercam sa inchiriem aceste spatii din septembrie 2009, de cand le-am receptionat de la constructor. Am contactat firme mari, precum McDonald’s sau KFC, dar ne-au transmis ca nu intentioneaza sa-si deschida noi magazine in Craiova, pentru ca nu au vad comercial. Gregory’s, o retea greceasca de restaurante tip fast-food, a fost in discutii cu noi, dar au renuntat si ei", a mai spus directorul Frasinoi.
Conducerea sucursalei afirma ca a propus scaderea preturilor cu 10% pentru a atrage comerciantii, insa ideea nu a fost aprobata de companie. Compania Nationala CFR (CNCFR) SA voia atragerea in eurogari a unor lanturi de magazine, insa a esuat. Din cauza crizei, Regionala CFR Craiova nu a putut sa incaseze restante comerciale de 29.000 de lei, fapt consemnat de inspectorii CCR.
Nu sunt bani
Potrivit unui studiu de fezabilitate, modernizarea cladirii administrative a Regionalei CFR Craiova ar costa circa 7.000.000 de lei, insa compania nu dispune de resurse financiare pentru a-si pune investitia in practica. Lucrarile ar consta in anveloparea cladirii, acoperirea cu sticla si modernizarea retelelor electrice si de incalzire.