Peste 1.200 de muncitori lucreaza pe piata tâmplariei termoizolante din Oltenia, dar nu exista formatori autorizati pentru aceasta meserie.  Consiliul Local al Întreprinderilor Mici si Mijlocii (CLIMM) Craiova a câstigat un proiect pe programul PHARE CES DRU 2005 în valoare de 54.190 de euro, intitulat „Instruirea personalului operativ din unitatile producatoare de tâmplarie din aluminiu si mase plastice pentru diminuarea deficitului de competente în domeniu“. Vineri, reprezentantii CLIMM s-au întâlnit cu trimisii marilor jucatori de pe piata regionala în domeniu, pentru o consultare privind elaborarea unei programe si stabilirea lectorilor care vor preda cursurile. „Regiunea Sud-Vest Oltenia este deficitara în formatori autorizati în aceasta meserie. În prezent, peste 1.200 de muncitori lucreaza în domeniu si sunt necesare cursuri de perfectionare“, a precizat Radu Zlatian, reprezentantul CLIMM. Persida Ciulu, coordonatoarea proiectului, a spus, la rândul sau, ca nu exista în acest domeniu un program de formare adecvat. „Proiectul are o durata de 12 luni, iar la sfârsit se vor elibera diplome de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei. O treime din cursuri înseamna teorie, iar restul, practica. Grupul-tinta este de 20 de muncitori. Vom încerca sa tinem cursurile la sediul firmelor. Astfel, dupa terminarea muncii, angajatii nu trebuie sa se deplaseze în alta parte“, a afirmat Persida Ciulu. La sfârsit, cursantii vor primi diplome de „confectioneri tâmplarie aluminiu si mase plastice“. Ei vor învata, printre altele, sa interpreteze documentatii tehnice, sa utilizeze calculatorul si sa prelucreze informatii, sa produca si sa monteze confectii metalice si de mase plastice. „Speram sa multiplicam acest program de instruire, pentru ca este nevoie de oameni pregatiti în domeniu“, a mai spus coordonatoarea proiectului. Potrivit estimarilor, în 2008, piata de tâmplarie termoizolanta din România va atinge 1,1 miliarde de euro, ca urmare a cresterii volumului vânzarilor cu 10%. În 2007, a crescut cu 30% fata de anul precedent. Printre cei mai importanti competitori de pe piata româneasca se numara Gealan, Rehau, Veka si grupul Profine, distribuitorul profilelor Trocal, Kommerling si KBE.