Economie
CFR Calatori nu a mai cumparat trenuri noi din anul 2008

CFR Calatori nu a mai cumparat trenuri noi din anul 2008

       Un accident feroviar grav, asemenea celui din Grecia, s-ar putea intampla oricand in Romania. Starea sinelor din tara noastra este una deplorabila, iar cea a trenurilor si mai rea, spun specialistii. CFR Calatori nu a mai cumparat trenuri noi din anul 2008, iar in perioada 1998-2012 nu s-a acordat niciun leu pentru modernizare sau investitii. Intre 2001-2004, au fost cumparate 120 de trenuri tip desiro. Vagoanele, o data defectate, sunt date uitarii. Doar in pasajul Basarab se afla in prezent 80 de vagoane afectate in diferite stadii. Conform reprezentantilor CFR Calatori, incepand cu anii 90, din fondurile alocate pentru transporturi, 90% erau redirectionate catre transportul rutier, in timp ce doar 10% din bani se duceau catre transportul feroviar. Astfel ca in infrastructura, practic, nu au avut cum sa fie facute schimbari. In prezent, infrastructura cailor ferate din Romania se afla intr-o stare deplorabila, cu traverse din lemn. O alta problema CFR este lipsa personalului, nu mai exista mecanici formatori, facandu-se un schimb de generatii mult prea din scurt. Totodata, stagiul de formare a mecanicilor a fost redus de la 6 la 3 luni, astfel ca acestia nu au experienta necesara atunci cand incep sa conduca trenurile. Nici leafa nu este una motivanta, astfel ca multe locuri raman vacante. Salariul unui mecanic debutant este in prezent de 3301 lei brut, adica 1981 de lei net.
       Un accident feroviar grav, asemenea celui din Grecia, s-ar putea intampla oricand in Romania. Starea sinelor din tara noastra este una deplorabila, iar cea a trenurilor si mai rea, spun specialistii. CFR Calatori nu a mai cumparat trenuri noi din anul 2008, iar in perioada 1998-2012 nu s-a acordat niciun leu pentru modernizare sau investitii. Intre 2001-2004, au fost cumparate 120 de trenuri tip desiro. Vagoanele, o data defectate, sunt date uitarii. Doar in pasajul Basarab se afla in prezent 80 de vagoane afectate in diferite stadii. Conform reprezentantilor CFR Calatori, incepand cu anii 90, din fondurile alocate pentru transporturi, 90% erau redirectionate catre transportul rutier, in timp ce doar 10% din bani se duceau catre transportul feroviar. Astfel ca in infrastructura, practic, nu au avut cum sa fie facute schimbari. In prezent, infrastructura cailor ferate din Romania se afla intr-o stare deplorabila, cu traverse din lemn. O alta problema CFR este lipsa personalului, nu mai exista mecanici formatori, facandu-se un schimb de generatii mult prea din scurt. Totodata, stagiul de formare a mecanicilor a fost redus de la 6 la 3 luni, astfel ca acestia nu au experienta necesara atunci cand incep sa conduca trenurile. Nici leafa nu este una motivanta, astfel ca multe locuri raman vacante. Salariul unui mecanic debutant este in prezent de 3301 lei brut, adica 1981 de lei net.

RECOMANDARI

VIDEO
De ce nu scad facturile, desi scad preturile la gaze si energie. Explicatia ministrului Burduja
VIDEO
Prima ferma de lalele olandeze din Romania, in Dambovita
VIDEO
Investitie de un milion de euro in Matasari, demolata printr-o decizie judecatoareasca
VIDEO
Noua lege a pensiilor interzice cumulul pensiei cu salariul pana la 70 de ani
STIRI ULTIMA ORA
CAUTARI RECENTE
CAUTARI POPULARE
google-analytics.com