Nici nu se terminasera bine lucrarile la Centura de Nord a Craiovei, ca se si facuse un studiu de fezabilitate pentru construirea Centurii de Sud a municipiului. Au trecut ani de atunci, iar venirea Ford la Craiova a schimbat prioritatile.


Data in folosinta neoficial in toamna anului 2006, insa inaugurata formal abia in primavara anului 2007, Centura de Nord a Craiovei - mandria lui Radu Berceanu - se dorea, de fapt, doar prima parte a inelului care urma sa asigure variante de ocolire a municipiului. Inelul rutier al orasului este insa departe de a se inchide, in conditiile in care Centura de Sud nu mai este o prioritate, in schimb a devenit prioritara soseaua care ar lega zonele Selgros si Metro.

O sosea data uitarii

Necesitatea acestei sosele cu rang de drum national - portiune care nici macar nu era gandita cu doi ani in urma - a devenit o necesitate in conditiile in care fabrica Ford de la Craiova isi va incepe peste doar cateva luni productia de automobile. Decizia a fost luata la nivelul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), cea care are in directa gestiune centurile, considerate nu de interes local, ci de importanta nationala.
Asa se face ca doljenii - si craiovenii in primul rand - trebuie sa-si puna pofta-n cui in privinta Centurii de Sud, sosea care, asa cum era vazuta acum doi ani, ar fi trebuit sa inceapa de langa Selgros, sa se intersecteze cu drumul catre Bechet (DN 55), apoi sa taie soseaua Calafatului (DN 56) in zona Dumagas si sa continue pe marginea orasului, fara a traversa Jiul, pentru a se intersecta cu Centura de Nord exact la sensul giratoriu de pe DN 70, nu departe de Doljchim.
Cu toate acestea, oficialii considera ca vechiul proiect al Centurii de Sud, pentru care se facuse si un studiu de fezabilitate, ar putea reveni in atentie odata cu Autostrada Sudului, proaspatul proiect al ministrului transporturilor, Radu Berceanu. "Aceasta Autostrada a Sudului, astfel cum este ea gandita, ar urma sa se intersecteze tocmai cu viitoarea Centura de Sud a Craiovei", a explicat Stefan Stoica, directorul regional al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Craiova, din subordinea CNADNR.

Alte prioritati

Momentan, prioritatile sunt altele. "Este in discutie realizarea unei centuri a Caracalului, prin reabilitarea soselei Craiova - Alexandria - Bucuresti (DN 6). De asemenea, se au in vedere realizarea de catre Companie a unei centuri a orasului Drobeta Turnu Severin, precum si reabilitarea soselei de la Severin pana la Orsova", a explicat directorul Stoica. Totodata, continua lucrarile de reabilitare a DN 66, de la Filiasi, pe portiunea din Dolj si Gorj, pana la limita cu judetul Hunedoara.
Alta prioritate o constituie finalizarea lucrarilor pe DN 6, pe portiunea Filiasi - Strehaia - Ciochiuta, inclusiv realizarea unui pasaj peste magistrala de cale ferata. CNADNR a reziliat contractul cu firma care castigase licitatia si care a realizat deja circa 75% din lucrari, iar acum se va scoate din nou la licitatie partea neexecutata din lucrare, urmand ca finantarea sa fie asigurata din fonduri europene.
Nu in ultimul rand, ar urma sa fie adus la standarde si fostul drum judetean catre Melinesti, devenit de anul trecut national. Avand titulatura DN 6 B, acesta incepe din Centura de Nord a Craiovei, mai precis din sensul giratoriu de la Tancodrom, si se termina la Hurezani, unde se intersecteaza cu DN 7 B. "Intentionam, pentru inceput, rezolvarea punctelor critice din acest drum, in prima parte a acestui an, apoi chiar o reabilitare a acestei sosele", a mentionat Stefan Stoica, directorul regional al DRDP Craiova.