Comisia Europeana solicita Ministerului Transporturilor si Infrastructurii taxa de drum pentru Coridorul IV PanEuropean de transport rutier, care cuprinde tronsoanele Constanta - Bucuresti - Timisoara - Arad - Nadlac, iar cererile de finantare pe POS-T trebuie sa aiba in vedere aceasta politica.Ministrul transporturilor si infrastructurii (MTI), Radu Berceanu, s-a intalnit marti cu o delegatie a Comisiei Europene, condusa de responsabilul pentru Romania al Directiei Generale de Politici Regionale a Comisiei Europene, Anastassios Bougas, precum si cu reprezentanti ai Bancii Europene de Investitii (BEI).Oficialul european a adus in discutie problema taxarii pentru Coridorul IV PanEuropean de transport rutier, care cuprinde tronsoanele Constanta - Bucuresti - Timisoara - Arad - Nadlac, varianta care ar trebui sa fie luata in calcul inca de la lansarea investitiei respective, iar cererile de finantare pe POS-T trebuie sa aiba in vedere aceasta politica.Radu Berceanu le-a precizat reprezentantilor Comisiei Europene prioritatile investitionale ale Romaniei in transporturi, mentionand faptul ca obiectivul major al mandatului sau este dezvoltarea Coridorului IV Pan-European.De asemenea, acesta a punctat faptul ca MTI a facut toate demersurile necesare pentru finalizarea autostrazii Bucuresti - Constanta, urmand sa se discute si reducerea termenului de realizare a centurii Constantei.Ministrul Radu Berceanu a precizat ca tronsonul de autostrada Nadlac - Sibiu este alta prioritate, tronsonul Arad - Timisoara si centura Aradului fiind in constructie, iar celelalte parti ale acestei autostrazi sunt in stadiul de pregatire, lucrarile pentru realizarea lor urmand sa inceapa pana in anul 2010.In acest sens, pentru interconectarea intregului Coridor IV PanEuropean trebuie "atacate" lucrarile de constructie la inelul de centura Bucuresti si la partea de autostrada Pitesti - Sibiu.Proiectele POS-T trebuie sa aiba prioritateStrategia pentru autostrazi vizeaza acordarea catre acelasi constructor nu numai a unei concesiuni pentru construirea unei sectiuni de autostrada, dar si a dreptului de a opera alta sectiune existenta. In cadrul discutiilor s-a aratat ca cine va primi in concesiune construirea inelului Capitalei va lua in administrare si autostrada Bucuresti - Constanta. De asemenea, concesionarul sectiunii Pitesti - Curtea de Arges ar putea administra autostrada Pitesti - Bucuresti. La fel, concesionarul sectiunii Curtea de Arges - Sibiu ar putea primi in administrare sectiunea de autostrada de la Sibiu la frontiera.La randul sau, Anastassios Bougas a precizat ca apreciaza mesajul ministrului Radu Berceanu referitor la Coridorul IV PanEuropean. Oficialul european a spus ca institutia pe care o reprezinta doreste ca Guvernul Romaniei (reprezentat la intalnire de catre MTI si MFP) sa acorde prioritate proiectelor POS-T si sa asigure cofinantarea necesara acestora, cu referire, in principal, la Coridorul IV Pan-European.Responsabilul pentru Romania al Directiei Generale de Politici Regionale a Comisiei Europene a adaugat ca pentru asigurarea cofinantarii acestor proiecte ar trebui sa fie utilizata facilitatea BEI.Anastassios Bougas a spus ca, daca facilitatea BEI nu este suficienta, Romania poate negocia noi astfel de imprumuturi cu Banca Europeana.Potrivit oficialilor europeni, Comisia Europeana isi doreste ca partea romana sa prezinte un plan de finantare multianual, in care sa se precizeze costurile si alocarea, pe fiecare an, a sumelor necesare pentru cofinantarea proiectelor POS-T si pentru celelalte proiecte prioritare ale MTI.