Carrefour Romania si Agrico-M au semnat parteneriatul privind Filiera Calitatii Carefour pentru cartofi, un acord pentru productia si comercializarea de cartofi de calitate ridicata, obtinuti printr-un proces tehnologic strict controlat, de la insamantare pana la vanzarea catre consumatorul final.
Cartofii comercializati sub logoul Filiera Calitatii Carrefour sunt ambalati distinct, in pungi personalizate si ofera consumatorilor garantia unei calitati superioare prin selectia riguroasa a semintelor, cresterea plantelor intr-un mediu si un sol propice cartofului, absenta organismelor modificate genetic (OMG), reducerea cantitatilor de ingrasaminte chimice si pesticide folosite la intretinerea culturilor, folosirea ingrasamintelor "verzi", conservarea fara tratament chimic dupa recoltare.
Aceste caracteristici,care constituie angajamente ale calitatii, sunt prevazute in caietulde sarcini, iar respectarea lor permanenta este controlata si auditata de un organism independent.
Producatorul Agrico-M cultiva anual peste 100 de hectare cu cartofi in zona Targu Secuiesc si este furnizor al Carrefour din anul 2005. Sub Filiera Calitatii Carrefour sunt disponibile trei sortimente de cartofi - pentru salata, pentru gatit (piure, copt, supe, ciorbe) si pentru prajit; cartofii sunt spalati, calibrati si ambalati in pungi speciale, de cate 2,5 kg si sunt comercializati exclusiv in hipermarketurile Carrefour, la pretul de 3,99 lei/pachet.
Contractul de parteneriat pentru Filiera Calitatii Carrefour este incheiat pentru o perioada nedeterminata si nu contine limitari cantitative ale livrarilor in reteaua hipermarketurilor Carrefour. "Contractul este valabil atat timp cat sunt respectate conditiile din caietul de sarcini, a precizat Alina Horgea, manager produse proaspete al Carrefour Romania. Cantitatile livrate vor depinde de cererea din partea consumatorilor; estimam ca, pentru inceput, Filiera Calitatii Carrefour va genera aproximativ 20% din vanzarile de cartofi din hipermarketurile noastre, urmand ca in timp aceasta pondere sa creasca".
Cartoful este al patrulea produs pentru care a fost dezvoltata Filiera Calitatii, dupa carne de porc, pastrav si morcov. Alina Horgea a precizat ca se afla in stadiu avansat proiecte de filiera pentru mere si ceapa si in stadiu incipient un proiect pentru crap romanesc.
Filiera Calitatii reprezinta parteneriate rezervate exclusiv producatorilor romani. "Dorim sa avem cat mai multe produse in cadrul Filierei Calitatii si depunem eforturi pentru gasirea partenerilor potriviti, a spus Alina Horgea. Lucram cu foarte multi producatori romani, dar pentru realizarea unei filiere a calitatii trebuie respectate mai multe conditii stricte legate de calitate, trasabilitate, forma de prezentare etc. De exemplu, in cazul filierei cartofului, o problema dificila a fost gasirea solutiei de ambalare". Mihail Mucsi si Eniko Mucsi, reprezentantii Agrico-M, au precizat ca solutia a fost achizitionarea unei linii noi de spalare, calibrare si ambalare, pentru care firma a investit 160.000 de euro.
Pentru Carrefour, filiera calitatii reprezinta garantia aprovizionarii continue cu produse de calitate constanta si certificata si constituie un element de diferentiere fata de competitori. Pentru furnizori, filiera calitatii constituie o garantare a unui volum al vanzarilor si al pretului pe o durata practic nelimitata.
Potrivit oficialilor Carrefour, Filiera Calitatii contribuie cu 25% lavanzarile totale de morcovi, cu 40% la vanzarile de carne de porc si cu 15% la vanzarile de pastrav.
Vlad Ardeleanu, directorul comercial al Carrefour, a precizat ca "suntem foarte multumiti de colaborarea cu Marex Braila pentru Filiera Calitatii la carnea de porc, cu Romavet la pastrav si cu Big Land / Ferma Stoian la morcovi".