Localitatile cu iesire la mare "au prins gustul" porturilor turistice de agrement. Insa, asemenea investitii, atractive pentru potentialii turistii, cer si timp, si bani. Statiunea Costinesti a fost norocoasa intr-un fel, in sensul ca dupa inundatiile care au distrus plaja au fost alocate sume substantiale din care nu numai ca a fost remediata situatia si a fost "inaltat" un obelisc si mai mare ca cel vechi, dar a fost posibila si demararea proiectului port turistic. Si localitatea Navodari, care la randul ei prezinta un potential turistic enorm, "viseaza" la un port turistic de agrement. De altfel, la un moment dat, primarul Navodariului, Tudorel Calapod, prezentase mass-media intentia de amenajare a unui portulet. Acum insa, dupa cum a declarat primarul Tudorel Calapod, ideea a fost regandita, in sensul ca amplasamentul pentru eventuala investitie a fost aleasa in zona Midia. Insa, dupa cum a precizat primarul Tudorel Calapod, pentru aceasta noua initiativa se asteapta "OK-ul" din partea Ministerului Administratiei si Internelor, astfel incat sa poata fi demarati urmatorii pasi in realizarea portului de agrement care ar avea, potrivit edilului-sef al Navodariului, o capacitate de 150-160 de barci si yachturi. "Un portulet construit in zona Midia a orasului Navodari se pliaza foarte bine, ar reprezenta un punct de plecare pentru croazierele in Delta Dunarii. Ar fi un punct de reper, de atractie pentru turisti. Orasul Navodari ar lua un avant in dezvoltarea turismului", mai spune Tudorel Calapod. Iar in legatura cu "avantul turistic" al zonei, trebuie adaugat ca in Sat Mamaia, portiune care din punct de vedere administrativ pentru orasul Navodari, este evident interesul investitorilor: zeci de vile particulare, de vacanta, zeci de pensiuni si hoteluri au "rasarit" parca din nisip, urmand a fi, in continuare, completate de alte constructii avand destinatii similare celor mentionate.

Proiect in valoare de 6 milioane de euro

Revenind la portul turistic propus de Tudorel Calapod, acesta este, potrivit edilului, ideal in zona Midia, "avand in vedere ca alte intrari de acest gen sunt periculoase, nefiind protejate impotriva vantului si valurilor mari". "Ne gandim, in contextul acestui proiect, la un avantport in zona Taberei Navodari, unde exista 40-60 de pontoane si debarcadere, se vor putea face plimbari...", a spus Tudorel Calapod. Primarul a adaugat ca, din discutiile avute pana in prezent cu diferite oficialitati, "francezii s-au aratat foarte incantati de idee". "Acest proiect, de la aprobarea si inceperea lucrarilor, ar putea fi dat in folosinta in trei ani si ar costa 6 milioane de euro. Va trebui insa sa gasim parteneri astfel incat sa obtinem finantare si colaborare transfrontaliera cu mai multe tari", mai declara primarul Tudorel Calapod.

Calapod se intalneste azi cu primarul Kavarnei

In contextul unui posibil raspuns favorabil din partea Ministerului Administratiei sau ca un argument in plus in favoarea acestui proiect care ar "deschide" mai multe posibilitati turistice, Tudorel Calapod a dat drept exemplu orasul-port Kavarna, din Bulgaria, care, de altfel, l-a si inspirat in demersul sau. "Kavarna are colaborari cu Germania, Austria si alte tari in ceea ce priveste portul turistic", sustine primarul Navodariului. Tocmai pentru ca orasul bulgaresc este putin "mai in cunostinta de cauza", in cursul zilei de astazi, 27 iulie a.c., primarul Kavarnei se va afla in Navodari, la invitatia lui Tudorel Calapod. Nu este prima vizita de acest gen, dar se poate adauga faptul ca si edilul-sef al Navodariului a avut cateva "escapade" la Kavarna.