Companiile internationale care fac transport containerizat pe calea ferata intre Europa si Asia, vor sa includa si Romania pe aceasta ruta. Transportul containerizat pe calea ferata este mai eficient decat cel maritim si reduce semnificativ timpul si costurile de transport. Astfel, potrivit unui comunicat de presa al Camerei de Comert si Industrie Bucuresti (CCIB) ruta de transport implica reteaua europeana de cale ferata, calea ferata trans-siberiana, care leaga Moscova si partea europeana a Rusiei cu Orientul Indepartat Rus, Mongolia, China si Marea Japoniei, si calea ferata chinezeasca. "Este vorba despre un proiect cu totul inovator, primul de acest gen pentru Europa Centrala, transportul containerizat pe calea ferata fiind mult mai eficient decat cel maritim, intrucat implica reducerea semnificativa a duratei si a costurilor de transport. Astfel, avantajele transportului pe calea ferata sunt multiple, putandu-se mari cantitatea transportata intr-un singur container de 20 de picioare la 27,50 tone, ceea ce inseamna aproape dublu fata de cantitatea ce poate fi transportata intr-un container pe mare si, ca atare, plata unui singur container in loc de doua ", a declarat Robert Gerendas, unul dintre initiatorii proiectului. Totodata, Gerendas vrea ca ruta de transport pe cale ferata spre China sa treaca si prin Romania, granita de la Ungheni cu Moldova fiind un punct central, dat fiind ca transportul s-ar putea asigura dinspre Ucraina, Moldova, Romania si mai departe catre Zahoni (Ungaria).