Cu toate ca e un concept destul de nou pe piata din România, aparând în 2005, un broker de credite poate cunoaste succesul într-un timp foarte scurt. În Craiova, exista o firma care s-a dezvoltat în numai câteva luni. A început sa lucreze ca broker de credite în mai 2007, în Craiova, la insistentele unui colaborator dintr-o banca comerciala, iar acum afacerea se extinde. "Începând din mai si pâna în iulie 2007, de la luna la luna, ne-am dublat numarul de credite. Afacerea în domeniu a început ca o tatonare si nu era gândita sa prinda contur în patru-cinci luni", a declarat Nicu Radut, directorul firmei UNIC, care a explicat ca la momentul respectiv conducea o afacere în domeniul imobiliar. În mai putin de un an, agentia de brokeraj a devenit afacerea principala, iar agentia imobiliara este subsidiara.  
"Un client aduce cam altii cinci" La baza succesului au stat în primul rând clientii. "Un client aduce cam altii cinci", a precizat Nicu Radut. Pentru a atrage clientii, a fost însa nevoie de o atitudine corecta în relatia client - broker. "Daca discuti de pe o postura de superioritate, nu câstigi nimic. Clientul trebuie sa-l tratezi ori ca egal, ori sa fii putin sub el. În plus, am venit cu servicii suplimentare fata de banci", a afirmat Radut. Pe lânga faptul ca se implica activ în realizarea dosarului de creditare, brokerul de credite are avantajul ca intermediaza contracte de credit ale mai multor banci (12 în prezent, adica de patru ori mai multe fata de mai 2007). În plus, îsi consiliaza clientii si gaseste produse adaptate nevoilor si chiar le da sfaturi legate de posibile investitii. "Le oferim idei. Am avut clienti carora le-am vândut credite, desi nu si-au dorit. I-am învatat sa cumpere imobile prin credit si sa le achite cu banii din chirii", a adaugat directorul Broker Unic.  
Secretul succesului Pentru a avea succes, directorul Unic s-a bazat pe sinceritate, mergând pe ideea ca, cu cât dai mai multe informatii clientului, cu atât ai sanse mai mari de colaborare cu el. De asemenea, nu a refuzat niciodata dosare, indiferent cât de mica era suma împrumutata si nici nu a refuzat colaborari cu agentiile imobiliare, ai caror clienti aveau nevoie de credite. De altfel, tot în timp a fost creata si imaginea, un element definitoriu care implica investitii serioase în publicitate, dar si un spatiu potrivit. 
"Nimic nu e usor" Totusi, sa fii broker de credite nu este usor. "Este o afacere buna, curata, eleganta. Este cea mai buna afacere pentru ca în curând aceste servicii se vor externaliza. Nimic nu e însa usor", a spus Nicu Radut.
Afacerea ca broker de credite presupune un imens efort psihic, foarte multe studii în domeniu. În plus, nici relatia cu bancile si nici cea cu potentialii clienti nu este tocmai usoara. Asta, deoarece nu este floare la ureche sa câstigi încrederea bancilor, astfel încât sa-ti dea mâna libera la întocmirea dosarelor, iar clientul doar sa-si ridice banii. "Am întâmpinat nereceptivitate din partea celor care sunt învatati sa mearga la banca, nu la broker. Am avut însa norocul ca oamenii ma cunosteau. Am început cu clientii nostri de la agentia imobiliara", a precizat Radut.