Autoritatile doljene au decis sa suplimenteze bugetul de capital al Aeroportului din Banie cu peste 1,1 milioane de lei. Banii vor fi cheltuiti pentru cumpararea unor benzi de bagaje, a unui sistem de speriat pasari si a altor echipamente pentru a obtine mai usor acreditarea de "aeroport deschis traficului international".

Aeroportul Craiova, care este o regie in subordinea administratiei judetene, a cerut Consiliului Judetean (CJ) Dolj sa i se suplimenteze fondurile din care isi acopera cheltuielile de capital cu 966.000 de lei. Din aceasta suma, 350.000 de lei vor fi cheltuiti pentru asigurarea pazei aeroportului in ultimele cinci luni ale lui 2010. Pana la sfarsitul acestei luni, securitatea aeroportului cade in sarcina Directiei de Paza a CJ Dolj. Pe 12 iulie insa, aceasta institutie, aflata in proces de restructurare, a transmis aeroportului o adresa prin care anunta ca nu mai are posibilitatea sa asigure paza si ca regia trebuie sa ia masuri in acest sens. Alti 150.000 de lei sunt pentru defrisari, ierbicidari si alte lucrari de siguranta in zona pistei. Diferenta de 466.000 de lei provine din fondul de rulment al consiliului judetean. Autoritatile doljene vor sa cheltuiasca acesti bani, alaturi de 700.000 de lei, care reprezinta o economie la lucrarile de realizare a statiei de prevenire si stingere a incendiilor - contractul a fost incheiat la o valoare mai mica decat suma alocata prin bugetul pe 2010 - pentru a cumpara dotari si echipamente pentru aeroport.

Statutul de "aeroport deschis traficului aerian international"

In ideea obtinerii statutului de "international", aeroportul din Craiova - in prezent, international doar cu numele - este obligat sa ia masuri pentru a respecta o serie de norme ce tin de serviciile de trafic aerian. 600.000 de lei este suma alocata cumpararii a doua benzi de bagaje, care sa inlocuiasca echipamentul actual, achizitionat "second hand" in urma cu cativa ani de la un alt aeroport din tara. Obtinerea statutului amintit obliga conducerea institutiei sa amenajeze spatii pentru situatii speciale, cum sunt cazurile de persoane care au interdictie de intrare pe teritoriul Romaniei ori pentru procedura de readmisie sau azil in tara. Autoritatile doljene vor sa cumpere patru containere, cu 80.000 de lei, care sa fie amenajate pentru conditii de sedere decenta, cu paturi sau acces la utilitati. O alta "transa" de 215.000 de lei se va cheltui pentru o autospeciala pentru operatiunile de vidanjare si alimentare cu apa a aeronavelor, operatiune care ar trebui desfasurata intr-un timp scurt. Acum, pe Aeroportul din Craiova, vidanjarea si alimentarea cu apa a avioanelor se face intr-un mod mai putin "delicat", cu ajutorul unui utilaj improvizat si care nu respecta normele sanitare si de igiena inscrise in lege. 75.000 de lei se investesc intr-un sistem acustic pentru alungarea pasarilor din zona pistei si, cu o suma egala, se cumpara un electrocar cu carucioare de bagaje, care ar reduce timpul pentru descarcarea si incarcarea bagajelor. Cu ultimii 121.000 de lei din totalul de 1,11 milioane de lei, destinati acestor achizitii, se cumpara un port-lift pentru persoane cu dizabilitati. CJ Dolj, care a initiat proiectul de hotarare pentru aprobarea acestor investitii, a motivat ca majoritatea zborurilor de pe Aeroportul din Craiova se efectueaza cu avioane tip SAAB 2000, iar acestea au scara de imbarcare/debarcare de latime mica, aceasta nepermitand transportul pasagerilor in scaun cu rotile.