Cu doar o zi inainte de deschiderea ofertelor pentru achizitia a 30 de autobuze si 10 troleibuze noi, o firma a contestat din nou caietul de sarcini intocmit de SC Transurb, blocand organizarea licitatiei pentru cumpararea mijloacelor de transport.

Situatie de neinchipuit la societatea de transport local, care, dupa ce a asteptat patru luni solutionarea unei contestatii nefondate, s-a vazut pusa in aceeasi situatie chiar inainte de organizarea licitatiei. Si de aceasta data motivul invocat de reprezentantul unui producator de mijloace de transport in comun este pueril, acesta sustinand ca in caietul de sarcini s-a prevazut ca firma contractanta sa aiba capacitatea de a realiza atat autobuze, cat si troleibuze. Producatorul poate produce doar autobuze, de unde si nemultumirea aparuta.

"Nu este posibil sa depui o contestatie la caietul de sarcini dupa ce s-a ajuns in faza de depunere a ofertelor. Aceasta actiune ne suspenda licitatia din nou si nu este corect sa se intample asta. Au avut la dispozitie atatea luni sa gasesca o solutie, eventual o asociere cu o alta firma producatoare pentru a indeplini conditia din caietul de sarcini, dar nu au facut-o. In schimb, s-au gasit sa ne conteste in ultimul moment. De suferit au galatenii, care nu vor beneficia de un transport civilizat", ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici.

O luam de la capat

Toata aceasta sarada este posibila datorita prevederilor Ordonantei de Urgenta 34, care le da dreptul firmelor participante la licitatie sa depuna cate contestatii doresc. Ce-i drept, recent a fost introdusa o prevedere care le acorda posibilitatea societatilor de transport de a-i actiona in judecata pe cei care formuleaza contestatii nefondate. Acest lucru chiar s-a intamplat, ultima firma care a blocat licitatia timp de patru luni urmand sa dea socoteala in instanta pentru pagubele produse Transurb, care se ridica la aproximativ 4,3 milioane de lei.

In incercarea de a descurca itele acestei povesti fara sfarsit, am discutat cu reprezentantii Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor. Purtatorul de cuvant al institutiei, Cristina Lita, ne-a declarat ca o contestatie poate fi solutionata in termen de 30 de zile de la data depunerii, cu conditia ca societatea de transport local sa depuna toata documentatia tehnica ce tine de organizarea licitatiei. Daca asa stau lucrurile, ne intrebam totusi de ce a durat atat timp ca ultima contestatie sa fie solutionata?