BancPost, obligata sa dea bani inapoi!
Monitorul de Galati
Vineri, 31 Octombrie 2008
580
Mai bine de 70 de galateni care platesc rate la BancPost au
facut sesizari la Protectia Consumatorilor, care a dat un prim "verdict" filialei din urbea noastra - sa restituie comisionale care nu erau incluse in contracte.
Seful Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorilor (IRPC), Marioara Gatej, a avut o prima intalnire cu reprezentantii filialel galatene a BancPost. Aceasta s-a soldat cu o prima masura data acestei unitati bancare. "Am dat o prima masura care trebuie indeplinita de catre cei de la BancPost, filiala Galati. Pentru contractele care s-au incheiat fara sa aiba prevazut comisionul de administrare, BancPost are obligatia sa-i notifice pe clienti pentru a le inapoia banii luati pe luna octombrie. De asemenea, unitatea bancara trebuie sa dea clientilor sai un nou grafic de rambursare, din care sa rezulte ca li s-a scos comisionul de administrare. Aceasta prima masura este data in cazul contractelor in care nu a fost prevazut acest comision. In cazul contractelor care aveau prevazut comisionul de administrare, dar acesta a fost majorat, vom mai avea o alta intalnire, dar saptamana viitoare", ne-a spus inspectorul sef al IRPC Galati, Marioara Gatej.
Scandalul comisioanelor
Potrivit sefului IRPC Galati, in registrele institutiei s-au inscris nici mai mult, nici mai putin de 74 de reclamatii pe aceeasi unitate bancara. Reamintim ca in urma cu o saptamana ziarul nostru anunta ca si la Galati a izbucnit scandalul comisioanelor. La acea vreme, galatenii s-au adunat la usa Protectiei Consumatorilor pentru a reclama faptul ca s-au trezit platind in plus la rata 100, chiar 200 de lei. Reclamantii au primit acasa notificari prin care erau instiintati ca la rata pe care o au de platit li se va aplica o majorare, dar si un comision de administrare a contului. Procentele erau relativ mici, de 0,5%, respectiv 0,59%, numai ca surpriza a aparut in momentul in care acestia au mers sa-si achite ratele. Concitadinii nostri s-au trezit ca trebuie sa scoata din buzunar intre 100 si 200 de lei in plus la rata lunara pe care o plateau. Cu notificarea primita de la BancPost, ei s-au prezentat la Protectia Consumatorilor, care a demarat imediat un control la unitatea reclamata. Seful IRPC Galati a mai explicat ca prin adresele trimise de catre unitatea bancara oamenii au fost instiintati de aceste procente introduse sub forma comisioanelor, dar fara sa Ie recalculeze DAE (n.r. - dobanda anuala efectiva). DAE creste foarte mult in conditiile in care acest comision se aplica la restul de plata pe care consumatorii il aveau.
Antena3
Vineri, 12 Aprilie 2024
580
Euronews
Vineri, 12 Aprilie 2024
580
Antena3
Vineri, 12 Aprilie 2024
580
Antena3
Joi, 28 Martie 2024
580