Sfirsitul saptaminii trecute a fost unul de cosmar pentru angajatii RAR Galati, in conditiile in care zilnic au trecut pragul institutiei in medie 150-200 de masini. Explicatia este simpla: proprietarii de masini second-hand au asteptat o perioada ca Guvernul sa reduca taxa de prima inmatriculare si, cum acest lucru nu s-a intimplat, au venit la RAR pentru a li se intocmi cartile de identitate.

"Coada se intindea pe citeva zeci de metri in afara sediului nostru. In majoritate erau masini din afara, pe care proprietarii doreau sa le inregistreze pentru a li se putea calcula ulterior la Finante taxa de prima inmatriculare in functie de gradul de poluare. In mod normal ar fi trebuit sa respectam programul impus pentru perioadele de canicula, dar nu am putut sa lasam oamenii in soare si sa plecam", ne-a declarat directorul RAR Galati, Dan Draghia.

Este vorba practic de o adevarata afacere cu masini second-hand, prin intermediul careia initiatorii au sperat sa scoata un profit frumusel. Socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din tirg, astfel ca acum speculantii incearca sa nu iasa in pierdere. Este de asteptat ca aceasta situatie sa continue la Galati pina cind proprietarii de autoturisme second-hand isi vor epuiza "stocul".