AVAS a decis neprelungirea termenului de valabilitate a ofertei de vânzare a pachetului de actiuni detinut la SC AVIOANE Craiova SA si reluarea procesului de privatizare a societatii. Vânzarea va fi precedata de publicarea unui anunt sau a unei oferte de vânzare, valabila cel putin 30 de zile, dar nu mai mult de 180 de zile de la data publicarii.Reamintim ca anuntul de vânzare prin negociere pe baza de oferte finale, îmbunatatite si irevocabile a 80,93% din capitalul social al SC AVIOANE Craiova SA a fost publicat de MEF (OPSPI) pe 14.09.2006. Având în vedere ca pâna la data-limita (28.02.2007) nu a fost depusa nici o oferta din partea potentialilor investitori, AVAS a decis prelungirea termenului de valabilitate a ofertei Autoritatii pâna pe 11.05.2007 si republicarea anuntului. Pâna la data-limita prevazuta în noul anunt s-a înregistrat o singura oferta, din partea consortiului format din SC AEROFINA SA Bucuresti, SC A5 INVEST SRL Caransebes, SC A2 IMPEX SRL Ploiesti, SC UZUC SA Ploiesti, aflat sub influenta omului de afaceri român Stefan Vuza. Ofertantul a facut dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare si participare, iar comisia de negociere a solicitat permanent, în decursul a noua runde de negocieri, îmbunatatirea ofertei. Negocierile nu s-au finalizat pâna la expirarea valabilitatii ofertei (10.07.2007), în urma a patru prelungiri succesive de câte 30 de zile peste termenul initial de 180 de zile de la data publicarii anuntului.Sindicatele, deocamdata multumiteAVIOANE Craiova este o societate comerciala mare, cu un capital social de 2.284.027,50 de lei, ce are ca obiect principal de activitate constructia si reparatia de aeronave si nave. AVAS detine 80,94% din pachetul de actiuni, restul de 19,06% fiind detinut de alti actionari. Apropierea consortiului lui Stefan Vuza de fabrica de la Craiova a provocat îngrijorare în rândul sindicalistilor, nemultumirile lor fiind exprimate public de liderul de sindicat Victor Peta. Îngrijorarea salariatilor fata de posibilul cumparator al pachetului majoritar al uzinei a pornit de la faptul ca nici una dintre societatile care compuneau consortiul nu avea experienta în producerea si repararea de aeronave. „Faptul ca AVAS va relua procesul de privatizare a uzinei este un lucru foarte bun pentru noi, deoarece ofertantul initial nu ne dadea certitudinea ca va pastra obiectul de activitate al fabricii si nici nu aveam siguranta locurilor de munca. Nu aveam nici garantia ca programele care se dezvolta în uzina vor fi continuate. Ne-am dori la Craiova un ofertant cu traditie în construirea de aeronave, cum ar fi suedezii de la Gripen sau italienii de la Alenia Aeronautica. Primii au si fost la noi de mai multe ori, dar au cerut ca dotarea armatei române sa fie facuta cu aeronave Gripen. Daca ar fi ajuns la întelegere cu autoritatile române, am fi fost siguri ca uzina de la Craiova ar fi fost implicata si ea în fabricarea de componente si în repararea acestor aparate. Un lucru bun pentru noi este ca AVAS a decis reluarea procesului de privatizare“, a spus Victor Peta, liderul sindicatului de la AVIOANE. Daca negocierile premergatoare depunerii noilor oferte vor fi sau nu de bun augur pentru uzina vom afla în curând.