10 autobuze marca Maz au ajuns ieri in curtea societatii publice de transport local, lotul de 30 de mijloace de transport in comun urmand sa fie intregit cu inca 9 autobuze care vor sosi astazi si alte 11 saptamana viitoare.

Parcul auto al SC Transurb se va innoi substantial odata cu sosirea Maz-urilor, autobuze care circula de ceva timp in alte orase din tara. Acestea vor asigura galatenilor un grad de confort comparabil cu cel din Occident, atat timp cat calatorii vor da dovada si de un dram de bun simt si nu se vor apuca sa rupa tapiteria de pe scaune, cum s-a intamplat la autobuzele aduse recent din Danemarca.

"Ne bucuram ca am reusit in sfarsit sa realizam acest obiectiv si sa le oferim galatenilor conditii de transport civilizate. Vom profita de aceasta ocazie si vom mai casa din vechile autobuze, care consumau foarte mult combustibil si se stricau foarte des", ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici. Costul celor 30 de autobuze, la care se vor adauga si 10 troleibuze, se ridica la 9 milioane de euro, furnizorii fiind firmele Maz Truck&Bus SRL Bucuresti si SC Dunarea SA Bucuresti.

Monitorizarea traficului prin GPS

Capacitatea maxima a noilor autobuze este de 105 locuri, mijloacele de transport fiind prevazute cu podea joasa si sistem de aplecare spre dreapta, pentru a facilita accesul calatorilor, precum si cu dispozitive speciale pentru persoanele cu dizabilitati. Gravidele si femeile cu copii mici au prevazute scaune speciale in noile autobuze dar ramane de vazut in ce masura le vor putea si folosi tinand cont de gradul de civilizatie al unora dintre noi. Partea cea mai interesanta este ca noile achizitii vor permite SC Transurb SA sa eficientizeze la maxim sistemul de transport. Cele doua firme de care aminteam anterior vor instala un sistem de monitorizare a mijloacelor de transport prin intermediul GPS-urilor montate pe fiecare dintre acestea. Se va putea asfel urmari in timp real respectarea graficelor de parcurs, dar si a consumurilor de ulei si combustibil. Asta in conditiile in care societatea de transport local a avut probleme cu unii soferi, care aveau obiceiul de-a nu efectua anumite curse si de-a sustrage surplusul de combustibil rezultat in urma actiunii. Important de amintit este ca firmele care vor aduce mijloacele de transport la Galati vor asigura intretinerea si repararea lor in autobazele Transurb si nu la centru, asa cum se intampla cu celelalte autobuze din parcul societatii.