Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) recomanda consumatorilor ca, inainte de a participa la jocurile si concursurile aparute in presa scrisa, pe canalele audio-vizuale sau la cele organizate de anumiti operatori economici, sa acorde multa atentie conditiilor de participare.
Cristana Bigan, sefa IJPC Bihor, sustine ca ANPC vrea ca toti cei care sunt clientii jocurilor de noroc sa acorde atentie perioadei in care se desfasoara promotia, conditiilor de participare la concurs (in acest caz, trebuie sa solicite de la organizator regulamentul de joc), sa acorde o atentie sporita paragrafelor scrise cu un font mai mic sau cu o culoare apropiata de cea a fondului materialului publicitar si la trimiterile din josul paginii, semnalate cu steluta. Pentru emisiunile televizate de tip "jocuri si concursuri", ANPC sfatuieste consumatorii sa se informeze complet asupra tarifului apelului telefonic, a duratei apelului telefonic si costurilor implicite, asupra datelor pe care le solicita organizatorul jocului sau concursului, sa se informeze daca va comunica in direct cu un operator sau apelul sau este preluat de un robot telefonic - in acest caz trebuie sa se intereseze care este durata de asteptare pana la preluarea de operator, aceasta putand fi destul de mare si contra cost.
De asemenea, ANPC recomanda consumatorilor sa citeasca cu atentie deosebita regulamentul in cazul pliantelor de concursuri si jocuri care sunt transmise prin posta si diversele materiale publicitare prin care consumatorii sunt informati ca au castigat anumite premii sau ca vor castiga diverse premii daca achizitioneaza anumite produse. Totodata, autoritatea sfatuieste populatia sa se asigure ca acele premii sunt intr-adevar oferite si in ce conditii (fara alte costuri suplimentare sau cu participarea alaturi de ceilalti concurenti la o tombola unde va fi desemnat un singur sau mai multi castigatori).