Chiar daca pentru multi candidati la un loc de munca sectiunea „aptitudini“ din CV este deseori neglijata, ea poate face diferenta la un interviu de angajare. Pentru a va promova cat mai bine, trebuie sa va identificati abilitatile si sa le puneti in valoare. Abilitatile de comunicare, munca in echipa sunt elementele nelipsite de la rubrica „aptitudini“ din CV. Acestea insa nu sunt singurele pe care le puteti avea. De aceea, specialistii in resurse umane va sfatuiesc sa va analizati foarte bine si sa identificati si alte abilitati naturale sau dobandite pe care le aveti. „Abilitatile raman adesea nefolosite, pentru ca nu stii ca le detii sau nu ai fost incurajat sa le descoperi. Pe masura ca trec anii de scoala si acumulezi tot mai multe cunostinte, incununate ulterior de aptitudinile dobandite prin joburile pe care le ai, constati ca te-ai dezvoltat personal, ca ti-ai imbunatatit anumite puncte si ca ai obtinut mai multa competenta“, spun specialistii in resurse umane de la www.ele.ro. În CV, acestea devin cuvinte-cheie, care va pot asigura succesul la un interviu de angajare, in detrimentul celorlalti candidati. Exista trei categorii de abilitatiPotrivit www.myjob.ro, aptitudinile pot fi grupate in trei categorii. Exista competente invatate din experienta (cunostinte obtinute din educatie, din cursuri aditionale, seminarii la care ati participat sau orice alte practici pe care le-ati studiat pentru a obtine experienta din prezent), care presupun si abilitati practice in lucrul cu computerul, aptitudini de comunicare sau fler pentru marketing. La acestea se adauga aptitudinile transferabile, care se refera la competentele specifice unui anumit job, printre care se numara capacitatea de a gasi solutii, potentialul de lider, de bun organizator, lucrul cu numerele si bugetul, abilitatile de comunicare scrisa si orala. Potrivit specialistilor de la www.myjob.ro, aceste abilitati sunt motivul pentru care recrutorul intreaba la interviul de angajare: „Ce puteti oferi companiei ca angajat?“. Cea de-a treia categorie de abilitati le cuprinde pe cele personale, care includ o buna organizare, capacitatea de judecata, analiza si sinteza, o buna orientare cu privire la teluri, flexibilitate, creativitate. La acestea se adauga abilitatile de leadership, comunicare, incredere, energie si capacitatea de a rezolva problemele. Aptitudinile ca verbe, substantive si adjectiveUnii specialisti va sfatuiesc ca, atunci cand va referiti la aptitudini, este mai usor sa va ganditi la ele ca verbe, substantive si adjective. Dintre aptitudinile ca verbe amintim: a comunica, a persuada, a motiva, a negocia, a calcula, a organiza, a planifica, a te documenta, a sintetiza. „Acestea sunt aptitudinile transferabile (functionale). Ele mai sunt numite talente sau aptitudini naturale. Mare parte a acestor puncte tari le puteti avea din nastere. Sunt persoane care 'stiu' din nastere cum sa negocieze; dar, daca nu ai un astfel de talent innascut, poti obtine o astfel de abilitate pe masura ce te dezvolti“, precizeaza www.ele.ro. Aptitudinile ce pot fi concretizate in substantive sunt cunostintele acumulate de-a lungul timpului, subiecte care va pasioneaza si va ajuta la job (limba straina, computerele, moda, florile, Word-ul, muzica, piata de marfuri etc.). A treia categorie de abilitati poate fi sintetizata prin adjective sau adverbe. Iata cateva exemple: adaptabil, creativ, flexibil, metodic, punctual, responsabil, amabil, sociabil. Toate acestea tin de personalitatea dumneavoastra si de felul in care „va gestionati“.