Se justifica pretul mare al reviziilor in service-urile autorizate ori sunt acestea doar un mijloc prin care reprezentantele auto fac profit si dupa vanzarea masinilor noi?   Proprietarii de masini se plang de preturile mari pe care trebuie sa le achite la reviziile periodice in service-urilor autorizate. Multi dintre ei nu au fost multumiti de serviciile de care au beneficiat, insa nu au avut alternativa daca au dorit sa isi pastreze garantia pe masini. "Sunt niste bani aruncati pe fereastra. Am dat bani la revizia de 15.000 de kilometri, iar acum am fost si la a doua revizie. Printre altele, le-am spus acum celor de la service de spalatorul de luneta, care nu mai functiona. Am luat masina si spalatorul tot nu merge, numai ca acum mi-au murdarit si capitonajul de ulei sau unsoare. Dupa ce am dat 900 de lei pe prima revizie si 1.000 de lei pe a doua, pot doar sa spun ce scrie in certificatul de garantie ca a fost schimbat, dar nu sunt foarte sigur ca este asa", a declarat craioveanul Radu Virgil, proprietar de Opel. "Parerea mea e ca nimeni nu s-ar mai duce la service-urile dealerilor daca nu ar fi obligati de garantie. Eu mai am 1.000 de kilometri pana cand trebuie sa ma duc la revizie si credeti-ma ca imi dramuiesc kilometri parcursi si, in acelasi timp, economisesc bani. Nu mi se pare normal sa fiu obligat sa ma duc la service-ul lor cand sunt si altele, autorizate, care lucreaza poate la fel de bine si mai ieftin. Un prieten care are un model asemanator s-a dus la service-ul dealerului cu parbrizul spart. I-au cerut peste 800 de lei pentru piesa si manopera si l-au programat dupa trei saptamani. S-a dus apoi la alt service, in oras, a rezolvat cu 350 de lei si i-au schimbat parbrizul intr-o jumatate de ora", a spus Costin Cercel, posesorul unui autoturism Volkswagen. "Prima revizie am facut-o din entuziasm, ca imi luasem si eu masina noua, si m-am gandit ca e bine sa procedez ca toata lumea. Mi-am dat seama dupa aceea ca am platit pentru ceva ce nu face atat de multi bani. Dupa ce iese masina din garantie nu mai trec pe la service. Daca o sa am vreo problema, o repar undeva in oras, probabil, mult mai ieftin", a declarat si craioveanul Florin Lucescu.Dealerii trag de coltul lor de plapumaPotrivit reprezentantelor auto locale, reviziile periodice si garantia oferita pentru masinile noi ar avea avantaje care suplinesc din plin diferenta intre preturile piperate la service-urile autorizate si cele de la alte atelierele de reparatii auto din oras. Dealerii argumenteaza ca piesele de schimb intrebuintate in service-urile lor sunt originale, care beneficiaza de garantia constructorilor. Confortul reviziei facute in service-urile autorizate este dat si de faptul ca acestea sunt dotate cu ultimele echipamente in domeniu, iar normele dupa care se efectueaza manopera nu sunt unele stabilite "pe genunchi", ci sunt transmise de importatori care, la randul lor, pe primesc de la producatori. "La prima revizie, spre exemplu, nu se schimba doar uleiul si filtrele, ci se verifica toate sistemele masinii, de la bara la bara. Se preintampina problemele care ar putea aparea, lucru ce nu se face intr-un service particular. Daca descoperim o problema anuntam proprietarul. Se scutesc astfel poate mai multi bani decat in cazul in care verificarile nu s-ar face", au declarat reprezentantii service-ului autorizat Opel - Chevrolet din Craiova. "Diferenta de pret se justifica prin faptul ca piesele de schimb sunt garantate, manopera este garantata, mecanicii din service sunt trimisi periodic la cursuri de perfectionare. Revizia facuta la dealerul autorizat este una, iar cea facuta intr-un garaj, cu piese de schimb de la magazine la intamplare, facuta de un mecanic ce nu cunoaste foarte bine modelul respectiv de masina, este altceva. Alt aspect este ca valoarea unei masini cu carte de service la zi se pastreaza in cazul vanzarii mai bine decat un automobil fara lucrarile facute in service autorizat, inscrise in carte", au fost de parere reprezentantii dealerului Ford.