Procedurile birocratice de obtinere a avizelor si autorizatiilor pentru constructia cladirilor care vor adaposti sediile Capitaniilor Galati, Giurgiu si Braila au condus la o intarziere a finalizarii respectivelor investitii in cursul anului trecut, a aratat Romeo Popescu directorul economic al Autoritatii Navale Romane. In plus, noile reglementari legale privind licitatiile pentru achizitii publice, reglementari ce prevad termene mult mai lungi pentru derularea acestor proceduri au facut ca realizarea programului de investitii a ANR sa fie de numai 24% din ceea ce se prevazuse initial, a adaugat Popescu. Pe de alta parte, ofertele destul de scumpe prezentate la licitatia de achizitie a unor salupe cu corp metalic pentru necesitatile ANR au determinat conducerea Autoritatii sa anuleze aceste proceduri, ele fiind reluate in cursul acestui an la preturi mult mai avantajoase pentru Autoritatea Navala Romana. Ca o concluzie generala, activitatea financiara a Autoritatii Navale in cursul anului 2006 a fost una buna, avand in vedere ca acesta s-a incheiat cu un excedent de 68 miliarde de lei vechi, a afirmat Romeo Popescu. Astfel, veniturile Autoritatii au fost realizate in proportie de 124%, in timp ce cheltuielile au fost efectuate in proportie de 77,9%. "In totalul cheltuielilor ANR de anul trecut nu au fost incluse si fondurile Phare consumate de Autoritate in 2006", ne-a declarat directorul economic al ANR. Cauza pentru care nu s-au cheltuit toti banii prevazuti in anul 2006 este executia mica de numai 24 de procente de cheltuieli de capital (investitii). "Acest aspect s-a datorat faptului ca incepand cu data de 30 iulie 2006 s-a modificat legislatia care ne-a obligat la parcurgerea unor proceduri mai complicate si de lunga durata, ceea ce a determinat prelungirea termenelor de finalizare a licitatiilor pentru achizitiile ANR", a specificat Popescu. Din acest motiv, cladirile care vor adaposti Capitaniile Giurgiu, Galati si Braila nu au fost inca realizate, procedurile de obtinere a avizelor si autorizatiilor din partea autoritatilor locale din orasele unde urmeaza sa se construiasca edificiile cu pricina fiind deosebit de anevoioase. Un alt impediment in cheltuirea banilor pentru investitii ai ANR a fost si interdictia ministerului de resort de a se mai cumpara autovehicule de serviciu si mobilier pentru dotarea Autoritatii, cu toate ca in bugetul pe anul 2006 fusesera prevazute fonduri in acest sens. Asa se face ca, desi parcul auto al ANR are o varsta apreciabila de 6-7 ani, abia de putin timp interdictia a fost ridicata si Autoritatea Navala isi va putea achizitiona autoturisme de serviciu noi. La acestea se mai adauga si faptul ca ofertele prezentate la sedintele de licitatii anterioare pentru cumpararea de catre ANR a unor salupe cu corp metalic destinate necesitatilor de serviciu ale personalului propriu au fost total necorespunzatoare, fapt care a determinat conducerea Autoritatii sa anuleze aceste proceduri. In urma acestui demers, ofertantii au scazut considerabil pretul salupelor oferite spre cumparare ANR-ului, astfel ca in prezent procedura de achizitie a acestor ambarcatiuni vitale pentru activitatea unei institutii cu specificul Autoritatii Navale a fost reluata.

Noul sediu al Capitaniei Portului Cernavoda, inaugurat vineri

Cu toate acestea, in cursul anului 2007 Autoritatea Navala Romana va continua programul investitional demarat in anii anteriori, astfel ca se vor continua contractele de executie ale sediilor Capitaniilor din Galati, Giurgiu si Braila. Demn de mentionat in acest sens este si faptul ca vineri a avut loc inaugurarea noului sediu al Capitaniei Portului Cernavoda, ce va functiona intr-o fosta cladire a AFDJ pe care ANR a concesionat-o, cu sprijinul Ministerului Transporturilor, pentru o perioada de 49 de ani, a subliniat Romeo Popescu. Nu in cele din urma, angajatii ANR se vor bucura de o majorare a salariilor in anul 2007 de pana la 14%, cuantum agreat si de reprezentantii sindicali ai personalului Autoritatii, a adaugat directorul Directiei Economice a Autoritatii Navale. O veste imbucuratoare este aceea ca, gratie unor hotarari judecatoresti favorabile, o mare parte din creantele mai vechi de un an au fost recuperate. La aceasta stare de fapt a contribuit si decizia conducerii ANR- semnata de directorul general Paul Branza - prin care s-a interzis prestarea de Autoritate a serviciilor catre beneficiarii rau-platnici ce detin facturi restante emise de Autoritatea Navala cu termene cuprinse intre 30 si 60 de zile, a mai spus Romeo Popescu.