Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a emis un proiect de ordin, prin care va putea cesiona creantele fiscale pe care le administreaza, iar diferenta se va transforma în venit la buget, dupa ce OUG nr. 19/2008 a reglementat aceasta forma de recuperare a taxelor si impozitelor neplatite. Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 19/2008 pentru modificarea Codului de Procedura fiscala, ANAF a fost autorizata sa cedeze creantele fiscale ca modalitate de recuperare a obligatiilor restante, la un pret cel putin egal cu valoarea nominala a acestora. „Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate cesiona creantele fiscale pe care le administreaza, astfel cum acestea sunt individualizate prin titlurile de creanta si confirmate prin certificate de atestare fiscala, emise pentru data stabilita prin contractul de cesiune. (...) Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu poate cesiona creantele fiscale principale si accesoriile pe care le administreaza pentru un pret mai mic decât valoarea nominala a acestora“, se arata în proiectul institutiei. Procedura de cesiune a creantelor fiscale administrate de ANAF se poate face doar asupra creantelor fiscale cuprinse în decizii definitive de impunere, pentru care exista hotarâri judecatoresti definitive sau irevocabile ori care sunt cuprinse în tabloul definitiv al creantelor aprobat de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei. Aceasta începe din initiativa creditorului fiscal prin publicarea unui anunt într-un cotidian sau pe pagina de internet a institutiei fiscale. 
Licitatie pentru datorii 
În proiect se mai precizeaza ca, în situatia în care exista mai multi ofertanti pentru preluarea creantelor fiscale, cesiunea de creanta se va realiza ca urmare a unei licitatii organizate de ANAF. „Adjudecarea se face în favoarea participantului care a oferit cel mai mare pret, dar nu mai putin decât pretul de pornire. În cazul prezentarii unui singur ofertant la licitatie, comisia poate sa îl declare adjudecatar daca acesta ofera cel putin pretul de pornire a licitatiei“. Pentru creantele fiscale în cuantum mai mic sau egal cu zece milioane de lei, competenta pentru efectuarea procedurii de cesiune apartine comisiei constituite la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti. Pentru creantele fiscale care depasesc zece milioane de lei, precum si pentru creantele fiscale datorate de marii contribuabili, indiferent de cuantumul lor, competenta apartine comisiei constituite la nivelul ANAF. La licitatie pot participa toti cei interesati de cumpararea creantelor, care trebuie sa prezinte certificatul de atestare fiscala emis de organele fiscale, din care sa rezulte ca nu are obligatii fiscale restante fata de bugetele administrate. Taxa de participare este de 1% din pretul de pornire a licitatiei.