Conform Planului de actiuni al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pe anul 2007, zilnic se desfasoara activitati de control, la nivel national, pentru verificarea respectarii prevederilor legale in domeniul protectiei consumatorilor la comercializarea alimentelor, produselor nealimentare si a prestarilor de servicii.
Cristiana Bigan, directorul executiv al OJPC Bihor, ne-a comunicat ca, in perioada 26 ianuarie-1 martie, OJPC Bihor a verificat 67 de operatori economici si s-au aplicat amenzi la 25 dintre acestia, in valoare de 68.000 de lei. De asemenea, patru operatori economici au fost sanctionati pentru abateri constatate la produsele alimentare cu amenzi in valoare de 16.000 de lei; noua operatori economici au fost sanctionati pentru abateri constatate la produsele nealimentare cu amenzi in valoare de 21.000 de lei; 12 operatori economici au fost sanctionati, pentru abateri constatate la prestarea serviciilor, cu amenzi in valoare de 35.000 de lei. S-au mai aplicat 13 avertismente, dintre care: sase pentru produse alimentare, doua pentru produse nealimentare si cinci pentru prestari de servicii.
Pe perioada actiunilor de control s-au solutionat 15 reclamatii primite de la consumatori: o reclamatie pentru produse alimentare; cinci reclamatii pentru produse nealimentare si noua reclamatii pentru prestari de servicii. Deficientele constatate au fost: bunuri alimentare cu elemente de identificare si caracterizare incomplete sau chiar lipsa lor; bunuri nealimentare cu elemente de identificare si caracterizare incomplete; nerespectarea prevederilor Legii 349/ 2002, privind prevenirea consumului produselor din tutun; prestarea de servicii de alimentatie publica de tip bar fara a se afisa preturile produselor expuse la vanzare.
Anumiti operatori economici informau consumatorii despre faptul ca practica reduceri de preturi, insa la produsele soldate era afisat numai un pret in loc sa fie afisate pretul vechi barat si pretul nou.