real,- prezinta in cadrul Zilelor Italiei peste 200 de produse specifice bucatariei mediteraneene.
Pana pe 23 martie a.c. real,- Hypermarket desfasoara o ampla actiune de promovare a produselor italiene in cadrul celor 25 de magazine ale retelei din Romania. Evenimentul comercial organizat de real,- Hypermarket se bucura de recunoasterea si sprijinul oferite de Ambasada Italiei in Romania si de Institutul Italian de Comert Exterior (ICE) din Bucuresti. Italia este apreciata ca o tara a gustului, fie ca vorbim de moda sau stil de viata, dar mai presus de toate este recunoscuta pentru savoarea bucatariei traditionale.
In cadrul Zilelor Italiei real,- ofera peste 200 de produse italiene provenite de la 25 de furnizori originari din Italia, din regiunile din nordul peninsulei precum Lombardia, Veneto, Emilia Romagna, Piemonte si Liguria sau din alte regiuni faimoase precum Toscana, Calabria sau Molise.
Pe parcursul intregii perioade se vor desfasura numeroase actiuni de promovare, show-uri culinare, degustari si multe alte surprize pentru a recrea atmosfera si savoarea Italiei in magazinele real,-
"Este pentru prima oara cand desfasuram o actiune de asemenea amploare dedicata faimoasei bucatarii italiene si a produselor italienesti atat de bine cunoscute si indragite de clientii nostri. Fata de oferta curenta ne-am pregatit cu inca 200 de produse originare din Italia, fie ca vorbim de paste, branzeturi, mezeluri, cafea, dulciuri sau faimoasele vinuri italiene. Suntem deosebit de onorati ca inaugurarea Zilelor Italiei la real,- se face sub patronajul excelentei sale domnul Mario Cospito, Ambasadorul Italiei in Romania si a domnului Mario Iaccarino, directorul Institutul Italian de Comert Exterior (ICE) din Bucuresti. La real,- avem o traditie in ceea ce priveste oferta de produse italiene caracterizata prin diversitate sortimentala, preturi bune si calitate. Speram ca si editia din acest an dedicata produselor italiene sa se bucure de succes, iar cumparatorii sa fie multumiti de oferta noastra si a furnizorilor nostri si sa regaseasca in magazine spiritul autenticei Italii" a declarat Michel Lamoot, director general real,- Hypermarket Romania.
"Sectorul agroalimentar este unul dintre principalele sectoare economice din Italia, ocupand locul al doilea dupa cel metalurgic. Productia totala a acestui sector depaseste ca valoare PIB-ul Romaniei. O caracteristica a societatilor italiene de produse agroalimentare este aceea de fi orientate puternic spre export. Astfel, peste 20% din productia totala este exportata. Produsele noastre sunt cunoscute in intreaga lume, chiar si in tari cu o cultura complet diferita de cea occidentala, fiind apreciate nu numai pentru gust dar si pentru inaltul lor nivel calitativ. Pentru aceste motive ICE a acordat intotdeauna o atentie deosebita activitatii promotionale a acestui sector de excelenta italiana. Gratie disponibilitatii manifestate de catre real,- am reusit sa realizam pentru cel de-al treilea an consecutiv o promotie de produse italiene. In acest an real,- a facut un efort extraordinar, care sunt sigur ca va aduce bune rezultate, atat retelei de magazine, cat si firmelor italiene prezente pe rafturile real,- cu aceasta ocazie", declara dl. Mario Iaccarino, directorul biroului de la Bucuresti al Institutului Italian de Comert Exterior.

Schimburile Comerciale romano-italiene

In primele 11 luni ale anului 2010, schimburile economice dintre Romania si Italia au avut o valoare de 9,67 miliarde de euro. Romania a exportat catre Italia marfuri in valoare de 4,74 miliarde de euro, in timp ce importurile din Italia catre Romania au insumat 4,93 miliarde de euro.
Schimburile comerciale intre Romania si Italia pe segmentul agroalimentar in primele 11 luni ale lui 2010 s-au ridicat la 692,1 milioane de euro (in crestere cu 4,8% fata de aceeasi perioada din 2009, pe baza cresterii exportului catre Italia cu 8%, asigurand Romaniei o balanta net pozitiva). Romania a importat din Italia produse agricole si alimentare in valoare de 206,2 milioane de euro, Italia situandu-se pe a sasea pozitie in topul tarilor furnizoare de astfel de produse, dupa Ungaria, Germania, Bulgaria, Olanda si Polonia.
Conform datelor publicate de Institutul Italian de Statistica (ISTAT), principalele produse agro-alimentare exportate de Italia catre Romania in perioada de referinta au fost: legumele si fructele (56 milioane de euro), carnea si preparatele din carne (25 milioane de euro), dulciurile si produsele de patiserie (17 milioane de euro), pestele si conservele de peste (13 milioane de euro). S-au inregistrat, de asemenea, valori importante si la importul din Italia de cafea (13 milioane de euro), conserve si sucuri din legume si fructe (10 milioane de euro) sau vin (5 milioane de euro). Italia si-a confirmat pozitia de prim furnizor de paste fainoase (4 milioane de euro) si ulei de masline (5 milioane de euro).
ICE (Institutul Italian de Comert Exterior) cu sediul central la Roma este un organism public cu atributii in promovarea comertului exterior italian. Biroul ICE de la Bucuresti opereaza in Romania din 1969 si ofera asistenta firmelor italiene care doresc demararea sau extinderea unei activitati in Romania. Biroul ICE Bucuresti are in competenta si piata din Republica Moldova, unde in anul 2009 a fost deschis un Birou de corespondenta.
Activitatile desfasurate de ICE sunt finantate cu precadere din fonduri publice acordate de catre Ministerul italian al Dezvoltarii Economice.