Desi investitia este în faza de obtinere a acordului româno-bulgar, trei firme s-au interesat de construirea podului Bechet-Oreahovo. Una dintre companii mai are lucrari în zona, si anume detine antreprenoriatul general la Gara Craiova. Aproximativ 10.000 de autovehicule tranziteaza lunar, numai într-un singur sens, frontiera cu Bulgaria, prin punctul Bechet-Oreahovo. Aceasta înseamna ca traficul a crescut de sapte ori fata de acum 12-15 ani, potrivit unor studii. Autoritatile locale de pe cele doua maluri ale Dunarii, dar si cele de la nivel de guverne ale celor doua tari au ajuns la concluzia ca este necesar un pod peste Dunare în zona amintita, chiar daca podul Calafat-Vidin devine realitate, în curând. Doar ca, pentru constructia care ar urma sa lege Bechetul de Oreahovo, discutiile sunt incipiente si va mai curge multa apa pe Dunare pâna când fluviul va putea fi traversat pe pod. "Acum s-a constituit o comisie interministeriala, care sa elaboreze un acord între Guvernele României si Bulgariei si care sa stabileasca amplasamentul podului, adica sa efectueze un fel de studiu de prefezabilitate. Pâna acum a fost elaborat doar proiectul acordului", a precizat, pentru GdS, ministrul român al transporturilor, Ludovic Orban, care a fost prezent la discutii, la întâlnirea prim-ministrilor celor doua tari.  
Trei firme interesate Ludovic Orban a spus ca, fiind vorba despre o constructie strategica, pentru ridicarea podului se va organiza licitatie publica internationala. Ministrul transporturilor a dezvaluit ca deja s-au interesat de construirea podului peste Dunare "trei firme serioase", despre care Orban nu poate spune decât ca "sunt de nationalitati diferite, dar nu am cum sa le dezvalui identitatea. Se va realiza un parteneriat public-privat, concesiune, mai pe româneste, iar firma care va aduce finantarea pentru pod îsi va recupera ulterior investitia din exploatare". Doua companii vor de ceva vreme sa investeasca în acest obiectiv. Una dintre ele este Spet Shipping SA, care activeaza în Portul Bechet. În prezent, firma asigura transportul cu bacul peste Dunare între Bechet si Oreahovo. Directorul companiei, Tudor Radulescu, a declarat ca societatea a solicitat Ministerului Transporturilor înca din 2006 sprijin pentru initierea unui acord interguvernamental între România si Bulgaria, pentru construirea podului. Firma sustine ca portul a fost construit de companie, iar terenurile din jur sunt concesionate pentru 25 de ani. "În cazul în care se adopta o solutie de construire a podului la care Spet nu ia parte înseamna ca ridicarea acestuia trebuie sa se faca în alta parte nu în Portul Bechet, unde Spet detine terenurile sub contract, pe o perioada de 25 de ani. Daca podul se face în alta parte înseamna cheltuieli suplimentare de cel putin cinci milioane de euro pentru firma care îl construieste", a declarat managerul companiei, Tudor Radulescu.  
Wiebe vrea si podul, si Gara Craiova Alta companie care încearca de mai bine de un an sa intre în gratiile autoritatilor române este firma Wiebe din Germania. Aceasta este cunoscuta în Banie datorita lucrarilor de la Gara Craiova, contract atribuit tot de Ministerul Transporturilor. Divizia româneasca a companiei Wiebe este antreprenorul general pentru reabilitarea Garii Craiova, unde lucrarile sunt întârziate cu câteva luni fata de contractul initial. Directorul tehnic al Wiebe România, Lucian Apostol, în primul rând neaga faptul ca ar avea întârzieri din cauza firmei la lucrarile de la gara (desi ar fi trebuit finalizate în decembrie 2007, conform contractului), dar spune ca firma-mama din Germania face lobby pentru podul Bechet-Oreahovo: "Au fost mai multe contacte între compania Wiebe Germania si Ministerul Transporturilor si, din câte stiu eu, grupul de firme Wiebe vine cu finantare proprie pentru pod". 
Atuul, la primariile oraselor Administratia locala din Bechet si cea din orasul bulgaresc Oreahovo au decis, de comun acord, ca s-ar impune construirea unui pod peste Dunare în zona. Cum este vorba despre o investitie în parteneriat public-privat, licitatia pentru construirea podului ar putea fi organizata la nivel local. În aceasta perioada, primarul din Bechet, Constantin Oclei, este rezervat în declaratii.
"Nu se poate vorbi despre firmele interesate de construirea acestuia. Va spun doar ce am primit de la Ministerul Transporturilor. În prezent, suntem în situatia de a obtine acordul româno-bulgar la nivel de guverne pentru construirea podului", a spus Oclei. Potrivit documentului invocat de primar, abia s-a elaborat proiectul acordului între Guvernul României si Guvernul Bulgariei privind construirea unui pod peste Dunare între Bechet si Oreahovo.