Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) va prelua in totalitate derularea Programului Sapard si, implicit, personalul institutiei, s-a hotarat recent prin ordonanta de urgenta. Trebuie spus ca structura nou-infiintata va gestiona, dupa integrare, sumele alocate Romaniei prin Fondul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala si Fondul European pentru Pescuit.
In aceste conditii, cei care vor sa-si dezvolte o afacere in agricultura trebuie sa stie ca platile se vor face prin aceasta noua institutie. De asemenea, programul Sapard isi continua activitatea in acest an cu respectarea criteriilor de acreditare, cunoscute deja. APDRP va intra propriu-zis "in paine" de la 1 ianuarie 2007.
Directorul general al Sapard, Samoila Szabo, a declarat ieri ca APDRP, care isi va extinde serviciile la nivel judetean inca din acest an, va mai prelua 386 de posturi aferente seviciilor tehnice din cadrul Directiilor judetene pentru dezvoltare rurala. "Pana la data integrarii in Uniunea Europeana, APDRP va gestiona in continuare programul Sapard. Solicitantii de finantare nerambursabila vor putea depune proiecte pana la finele acestui an, in limita fondurilor disponibile, urmand ca platile aferente sa se efectueze inca doi ani de la data aderarii", a precizat Szabo.
APDRP va avea 8 centre regionale de plati si 49 de oficii judetene. Szabo si-a exprimat speranta ca "dupa 15-16 martie sa functioneze oficiile pentru dezvoltare rurala si pescuit in fiecare judet".
El a adaugat ca, in prezent, "se procedeaza la o suplimentare de personal pentru 2006". Astfel, pe langa cele 386 de posturi preluate de la directiile agricole, vor mai fi inca 400 de posturi care se vor ocupa prin concurs. Mai trebuie spus ca structura nou-infiintata trebuie sa fie acreditata pana la finele acestui an.