Afacerile de curierat iau amploare. Daca imediat dupa 1990 Posta Romana era singura modalitate de a trimite un colet la distanta, azi firmele de curierat ajung in cele mai indepartate colturi ale tarii. Potrivit estimarilor reprezentantilor unei companii de profil, piata de curierat din Romania va ajunge in acest an la 170-180 de milioane de euro. Totodata, previziunile pentru 2008 indica o crestere de 40% a acestei valori, a declarat directorul de operatiuni al Curiero, Luigi Vendrani. Potrivit statisticilor Curiero, Cargus acopera in acest an 21% din piata de curierat intern, Fan Courier 19% si Curiero 10%, restul fiind adjudecat de alti operatori. Potrivit directorului de operatiuni al Curiero, piata de curierat din Romania urmeaza tendintele de la nivel european, unde se remarca reducerea numarului de expedieri traditionale, compensata de trimiterile postale publicitare. In acelasi timp, companiile dezvolta serviciile express, pentru a face fata concurentei sau serviciilor de transmiteri postale. Studiul Curiero releva faptul ca in Romania productivitatea operatorilor de curierat este de trei ori mai mica decat in restul Europei. In medie, un curier livreaza zilnic pe piata locala 25 de colete, fata de 60 de colete pe zi in Ungaria, respectiv 80 de colete pe zi in Europa de Vest.