Parlamentul European va vota saptamana aceasta cu privire la propunerea de regulament care stabileste cerinte referitoare la protectia pietonilor si a biciclistilor in caz de coliziune cu un autovehicul. Actul legislativ prevede instalarea obligatorie a unui sistem de asistenta la franare (Active Brake System - ABS). De asemenea, ar trebui examinate sisteme de prevenire a coliziunii. Se estimeaza ca, in fiecare an, in Europa sunt ucisi in jur de 8.000 de utilizatori vulnerabili ai drumurilor, pietoni, ciclisti si aproximativ 3.000 de persoane sufera leziuni. Obiectivul propunerii legislative este de a reduce aceste statistici prin stabilirea unor norme comunitare care sa contribuie la imbunatatirea protectiei pietonilor si a altor utilizatori vulnerabili ai drumurilor in urma coliziunii cu un autovehicul. Cerintele in materie de protectie a pietonilor pot fi ameliorate semnificativ prin folosirea unei combinatii de masuri pasive si active care sa permita obtinerea unui nivel de protectie mai ridicat decat cel asigurat de prevederile actuale. In special, utilizarea sistemului de siguranta activa de "asistenta la franare", in combinatie cu modificarea cerintelor in materie de siguranta pasiva, va mari considerabil nivelul de protectie oferit. Din acest motiv, deputatii europeni considera ca prevederea instalarii obligatorii la noile autovehicule a sistemelor de asistenta la franare este o masura adecvata, insa acestea nu ar trebui sa inlocuiasca sistemele de siguranta pasiva performante, ci sa le completeze.