Sumele cheltuite de partidele politice pentru alegerile generale din aceasta toamna sunt mai mici decat cele angajate la scrutinul din 2000 sau la alegerile locale din iunie 2004, estimeaza Asociatia Pro Democratia (APD) intr-un studiu de monitorizare a cheltuielilor competitorilor politici in actuala campanie pentru alegerile parlamentare si prezidentiale, dat publicitatii ieri. Potrivit presedintelui APD, Cristian Parvulescu, aceste tipuri de cheltuieli estimate la 7,5 miliarde lei reprezinta in medie aproximativ 50% din bugetul de campanie al unei formatiuni politice. Din aceasta suma, cele mai mari cheltuieli sunt realizate, potrivit APD, de catre Uniunea Nationala PSD+PUR, desi diferenta fata de Alianta D.A. PNL-PD este mai mica in comparatie cu campania pentru alegerile locale. APD estimeaza ca, in total, la nivel national, Uniunea PSD+PUR a cheltuit aproximativ 3.853.932 dolari, Alianta D.A. - 2.357.047 dolari, PRM - 743.400 dolari, PNG - 490.441 dolari, in cazul UDMR, judetele monitorizate nefiind relevante pentru fondurile cheltuite de aceasta formatiune politica. in ceea ce priveste candidatii la presedintie, Traian Basescu este mai promovat decat Adrian Nastase, in presa scrisa, cheltuielile publicitare ale candidatului Aliantei D.A. fiind mai mari cu aproximativ 150.000 dolari decat cele ale contracandidatului sau de la Uniunea Nationala PSD+PUR (877.877 dolari fata de 716.682 dolari).